sobota 10. srpna 2013

Cuketový speciál

Krásný den!
Pokud jste na tomhle blogu přečetli více než dva články (a nebo viděli na Instagramu více jak dvě fotky:D), určitě víte, jaká zelenina je moje nejoblíbenější.
Správně, cuketa. A jak už jsem několikrát psala, nikdy dřív by mě nenapadlo, že si zrovna něco "tak hnusného a slizkého jako je cukína" oblíbím natolik, že si ji budu sama dobrovolně jíst. Dobrovolně jíst několikrát týdně. Dobrovolně jíst i několikrát denně. Cpát ji do všeho. A dokonce z ní péct i buchty. A hlavně...že ze všech těch jídel budu tak nadšená :D
Jednou z velkých výhod cukety je taky to, že jí můžete sníst jakékoliv množství, protože je to zelenina plná vitamínů, ale taky s minimálním množstvím kalorií (ne že bych je počítala, ale přeci jen mít narvaný dřevorubecký talíř jen samou přílohou a masem by asi ideální nebylo:D). Kdybych si třeba dělala kuskus jen samotný a dala si jednu normální porci, bylo by toho na talíři málo, a já mám ráda, když mám jídla hodně, když mám plný talíř (snědla jsem mámu, snědla jsem tátu a vás taky sním!) - a tak si ten kuskus nastavím orestovanou cuketou, je toho třikrát tolik a navíc si pochutnám :D Asi jsem musela být v minulém životě dřevorubec, protože opravdu ráda jím, a opravdu ráda jím hodně, nejsem z těch slečen, co si třikrát zobnou, dají si dva plátky toustu nebo kousek melounu a už jsou straaaaašně plné. Ne ne, já bych jedla a jedla! :D A přesně proto je pro mě cuketa ideální, nejen že mi MOC chutná, ale hlavně ji můžu sníst hromadu, zasytí to, a hlavně do sebe dostanu i pořádnou porci zeleniny.
Ale dost řečí o tom jaký jsem Otesánek, radši vám ukážu, jaké jsou mé oblíbené variace z cukety :)
Moc ráda ji mám třeba k večeři jen tak jendoduše pokrájenou na kolečka, orestovanou na trošce oleje (použávám olej co mi zbyl od sušených rajčat, krásně voní),osolím a posypu sušeným oregánem,a dám na ni dám jakýkoliv sýr, - tady zrovna Mozarellu light z Lidlu, a k tomu třeba ještě nějakou zeleninu a šunku nebo další sýry. 

Tady to stejné, akorát bez sýra navrchu - jako příloha k obloženému talíři :)
A další z večeří - královna krásy to sice není, ale dobré to bylo. Cuketa zapečená s Hermelínem Figura a uzeným sýrem.
A jedno z mých nejoblíbenějších jídel vůbec - celozrnný kuskus (stačí ho jen zalít horkou vodou, nic víc není potřeba, takže je hotový za 3 minuty) s nastrouhanou orestovanou cuketou, Hermelínem nebo Camembertem a sušenými rajčaty.
A nebo s Hermelínem a Nivou...
Na stejný způsob jsem si dělala ui bulgur nebo quinou, ale kuskus u mě vede - protože je hotový mnohem rychchleji, ale taky mi více chutná..
Občas si kuskus s cuketou k obědu dávám i jako přílohu k masu...
Tady zase orestovaná na trošce oleje s kořením, jako příloha k rýžovým nudlím s kukuřicí :)
A orestovaná se skvěle hodí i k těstovinám. Tady zrovna celozrnné z Tesca, s cuketou, zakysanou smetanou a Hermelínem. Na jedničku s hvězdičkou!
A pro změnu další tip na lehkou večeři - cuketová polévka.
A nebo placičky..
A výborná je (jak jinak než opět orestovaná na kolečka) jako náplň do slaných celozrnných palačinek - tady zrovna s Hermelínem Figura a šunkou. Palačinky dělám vždycky jen tak od oka - pár lžic celozrnné mouky, někdy i trochu pomletých vloček, mléko, vejce, sůl....prostě tak, aby to mělo tu správnou palačinkovou konzistenci, žádné vážení, žádné recepty :D
A nebojte se cukety ani na sladko - je tak hodná, že se přizpůsobí jakýmkoliv chutím, prostě kámoška :D
Opravdu, v těch buchtách nijak cítit není - jen vidět, a takhle do sebe třeba hned při snídani dostanete pořádnou porci zeleniny :)
A nebo si ji připravte na sladko v podobě muffinů, ideální třeba jako jídlo na cesty nebo do školy a práce :)
Ještě se chystám z cukety vyzkoušet slané muffiny se sušenými rajčaty a nebo ji zapéct jako plněné rolky, tak se na to brzo vrhnu - musím si pečení užít, dokud jsem ještě doma a ne na kolejích v Österreichu, tam už to asi tak nepůjde - i kdyby tam v kuchyňce trouba byla, s tím jak dokážu při pečení zašpinit půlku bytu bych si na to asi netroufla :D
Jaká jsou vaše oblíbená cuketová jídla? :)
P.S. Mějte se krásně,  užívejte léta, a já jdu umřít na fitbox :D
P.S.2. Děkuju moc za všechny krásné komentáře u oařížských článků, jste neskutečně hodní!
P.S.3 Jsem cuketová královna! :D

36 komentářů:

  1. Jé ani nevíš, jak si mi tímhle článkem padla do noty. Koupila jsem si slavnou cukínu, že jí dám šanci. Sednu ke kompu, že se mrknu na tvůj blog, jak jí připravuješ ty. A tradááá. Díky, zkusím tu orestovanou s kuskusem.

    OdpovědětVymazat
  2. cuketa je skvělá! jednou jsem zkoušela ty placky, ale nepovedly se, taky jsem totiž nevážila a házela tam ty ingredience od oka :D tak snad někdy příště to bude lepší.

    OdpovědětVymazat
  3. my zucchini queen <3 :D tenhle článek si projedu ještě čtyřikrát aspoň, a pak se vrhnu na cuketu, co mám v lednici a něco s ní spáchám :DD

    OdpovědětVymazat
  4. Já si dělám z cukety nudličky (špagety), osmahnu, okorenim a pak třeba už jen kruti maso, nebo sýr a šunku :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já právě plánuju cuketu dát do bulguru, ten zase chutná víc mě, i když kuskus vede v rychlosti přípravy...

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný článek a spousta inspirace!:)
    Taky cuketu miluju a taky ji cpu do všeho, i do sladkého:D
    Od tebe mám nejraději kombinaci kuskus, cuketa, sušená rajčata a sýr, to mi moc chutná:) A brzy vyzkouším ty jednohubky se sýrem na první fotce, mňam:)

    OdpovědětVymazat
  7. Cuketa je opravdu skvělá surovina pro všechna jídla. :) Strouhala jsem jí i do palačinkového těsta i do buchet. :)

    OdpovědětVymazat
  8. Cuketu jsem nikdy nejedla a ted ji taky jím, i když asi ne tak jako ty :D* Jídlo fotíš tak že bych k tobě chtěla jít na večeři, snídaní i oběd!!DD <3

    OdpovědětVymazat
  9. Mně cuketa leze už i ušima, příští rok jí musim zasadit míň :D teď přemýšlím jak dopadne, když jí zamrazím, protože nestíhám spotřebovávat :)) a to ji jí i přítel, peču z ní, grilujem ji, restujem ji, rozdávám ji všude kolem... :D

    OdpovědětVymazat
  10. cuketa mi nevadí na žádný způsob, mamka jí dává celkem dost do jídel (hlavně třeba ke kuskusu podušenou společně s lilkem, rajčaty, paprikou, žampiony...), raději mám ale asi lilek :) jinak ze zeleniny můžu hlavně klasiku - rajčata, papriku (zelenou a červenou) a okurku :) to jím asi nejvíce.

    OdpovědětVymazat
  11. Jé ty jsi úplně jak moje mamka :D Ona si asi před půl rokem na zahradě začala pěstovat cukiny a teď je každý den tahá domů a dělá z nich všechno možné jídlo :D Já jsem jim ale zatím nějak nepřišla na chuť, vlastně jsem je ještě ani pořádně nevyzkoušela a vždycky mamčiny cukiny odmítnu..Možná bych mohla ochutnat, protože s tímhle článkem jsi mi udělala dost velké chutě :D
    http://beily-beautyworld.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  12. Já minulý víkend dělala tu polévku podle tebe a byla vynikající! Jinak já jí mám asi úplně nejraději takhle na kolečka trochu orestovanou ke kuskusu a tofu :)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  13. Taky mám cuketu moc ráda!:)
    Zkoušela si i cuketové hranolky? Chutnaly ti?:-)

    OdpovědětVymazat
  14. Já si cuketu oblíbila v podobě "špaget" - ostrouhané škrabkou. Na kolečka mi tolik nejede jako v téhle podobě. A hlavně miluju cuketovo kakaovou bábovku! Největší dobrota, bohužel nic zdravého :D

    OdpovědětVymazat
  15. dnes jsem měla cuketu poprvé a zdá se mi, že je trochu sladká :) ale chutná mi :) vzpomínám si, že když jsem byla malá měli jsme na zahradě maxi cuketu a táta jí chtěl udělat k obědu, ale nám se ségrou se to hnusilo, tak jsme jí den předtim došli podříznout, aby se zkazila, povedlo se! :D

    OdpovědětVymazat
  16. Nejradši mám cuketový nákyp od dědečka <3 :D

    Markétko,prosím tě, když upeču dopoledne tvé celozrnné loupáčky/houstičky budou dobré i druhý den ráno? Nebo už budou ztvrdlé? :(

    OdpovědětVymazat
  17. Mňam :* miluju cuketu :* opravdu mi děláš chutě :* nejradši ji mam v podobě lívanečků a nebo obalovanou a smaženou, ale musím vyzkoušet ty muffiny :* dík za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  18. Ten kuskus s cuketou a masem - mňam!

    OdpovědětVymazat
  19. Cukety nám rostou na zahradě :D ! Miluji pokrmy s cuketou :) často si jí dělám s kuskusem a nebo cuketové placičky <3 Chci zkusit tu cuketovou polévku !

    OdpovědětVymazat
  20. Ahoj, když děláš ten kuskus, tak tu cuketu nastrouháš a pak dáš na pánev s trochou oleje?:) promiň za tak hloupý dotaz, ale já nejsem moc dobrá ve vaření:D

    OdpovědětVymazat
  21. Skvělý článek! :) sama dělám cuketové pizzy a koláče :)

    http://letslovefood.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  22. miluju cukety. miluju zeleninu.
    pěkně čtivé. *like*

    OdpovědětVymazat
  23. haah, slečna je taky sýrová <3 všechno vypadá suprově, cukety miluju!
    myslim že jsme dva dřevorubci (ve středu jdem do lesa, jo?). Já teď snídala, mám plné bříško, ale kdybych mohla jím dál a dál adál.. dokud neumřu. :D

    OdpovědětVymazat
  24. Miluju cuketu! Babička jí pěstuje, takže paráda! Teď mám doma dva velikánský kusy, takže večeře je jasná! :D

    OdpovědětVymazat
  25. Tiez mam momentalne cukinove obdobie, jem ju snad trikrat za tyzden. :D Mas krasne fotky. :)

    OdpovědětVymazat
  26. Já se z těch krásných fotek jednou zblázním! :D

    OdpovědětVymazat
  27. My ji zrovna dneska budeme mít k obědu v trojbale:/:DD prostě čecháčci..ale já jsem docela ráda..rodiče vaří oběd co je vegan po několika týdnech:D

    OdpovědětVymazat
  28. Cukety miluji, ted mam cuketove hody na zahrade jich ted mame pozehnane.Klidne nyh te i obdarovala :-) cuketu muzu na vsechny zpusoby....a zrovna nedavno jsem si z ni udelala ranni kasicku pro me novinka a chutnalo to vazne skvele! :-)
    Misa

    OdpovědětVymazat
  29. Cuketu buď nechám vyplakat a pak griluji v troubě a nebo ji nakořením a osmahnu na olivovém oleji. V druhém případě ji přidávám do rizotta a to je panečku dobrota!

    OdpovědětVymazat
  30. Tak cukety jsem zdařile taky do začátku tohoto léta nenáviděla a teď na ně nedám dopustit! :) Mohla bych se tě zeptat co ještě kupuješ v M&S za jídlo? (Už si jedu pro máslíčko) :D

    OdpovědětVymazat
  31. supr článek...cuketa na tisíc způsobů:) Stala se teď nějak šíleně populární, ani se nedivím, dobrotka:)

    OdpovědětVymazat
  32. Ačkoliv jsem záelvala jako divá, cuketa se nám na zahrádce na chatě nějak neurodila :( Minulý rok, jsem jí měla opravdu všude! a zamilovala jsem si z cuketové raw špagety! Tenhle rok se pro ní holt musim vydat do supermarketu :D

    OdpovědětVymazat
  33. 'jsem cuketová královna' :DDDDDD Markét, já tě žeru :D :3 no, jinak, já nejím zeleninu, ale mamka teď nedávno dělala lívanečky, a neřekla mi, že je v nich cuketa (to samozřejmě až potom, žeano :D), ale byla to mňamka! :O :)) :3

    OdpovědětVymazat
  34. Výborné mňamky, souhlasím cuketa je nejlepší sezónní záležitost (teda ještě papriky a rajčata:-). Já ji taky mám nejraději jen "ogrilovanou" na pánvi a různé variace, i jako přílohu nebo jako salátek se sýrem...no navnadila jsi mě pořádně, ještě že mám grilovanou cuketu se zeleninou v dózičce na obídek :-D

    OdpovědětVymazat
  35. Jo, cukína je moc dobrá :-) A zrovna nám rostou na zahrádce, tak jich máme tolik, že nevíme, co s nima :-D A dá se použít do spousty jídel a pokaždé je to něco jiného - vůbec mi nevadí, že během 3 dnů jsem ji měla ve 4 jídlech. A už plánuju další, musím využit toho, že je jí hodně :-)

    OdpovědětVymazat
  36. Dneska cuketový oběd - tvoje rajčatovocuketová polívka a pak těstoviny s cuketou :) A brzo asi ucuketuju něco dalšího, tenhle článek je super :)

    OdpovědětVymazat