středa 1. srpna 2012

Zelená buchta

Proč zelená? Jako milovník cukety jsem ji musela nacpat už i do buchty!
 Já vím, zní to zvláštně, ale nenechte se odradit, chutná opravdu dobře. Už dlouho jsem měla v plánu ji upéct, ale pokaždé jsem se bála, že se to nebude dát jíst a poletí akorát tak do koše..ale včera jsem se konečně odhodlala, a výsledek mě příjemně překvapil.
Buchta není nadýchaná, ale spíš taková hutná jako mrkvový koláč, ke kterému bych tuhle buchtu přirovnala - je taky ze zeleniny a na poprvé se ho snad každý bojí, ale potom si ho zamiluje.
A nebojte se, cuketa v tom není vůbec cítit - jen vidět! :D
- 1větší  nastrouhaná cuketa
- 1/2 šálku cukru
- 1 vanilkový jogurt nebo termix a 100g bílého jogurtu nebo tvarohu
- 2 lžíce oleje
- 1 a půl šálku celozrnné mouky
- lžička prášku do pečiva
- 1 vejce
Nejdřív vymačkáme z cukety vodu a potom ji smícháme s jogurtem, vajíčkem a olejem. Přidáme suché přísady, nalijeme do vymazané formy a dáme péct asi na půl hodiny. 
V případě, že byste buchtu dělali bez vanilkového jogurtu použijte větší množství bílého jogurtu nebo tvarohu a cukr dejte vanilkový.

17 komentářů:

  1. Jooo, cuketu jíme doma pomalu od rána do večera :D A už jsem měla cuketu na sto způsobů, cuketovou polívku, buchtu, slaný koláč a omáčku na špagety :D A stejně mi to pořád chutná :D

    OdpovědětVymazat
  2. Mrkvové buchty se pořád bojím, přeci jen mrkev není tak velké lákadlo jako cuketa, takže do téhle buchty jdu! Vypadá úžasně:)

    OdpovědětVymazat
  3. Cuketovou jsem taky pekla a byla dobrá :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hezky propadla ;) :D Ale tak to je jasné, že se to stane, když tam je cuketa, je těžká :D Ale musí být určitě výborná ;) Škoda že mi doma takové věci z cukety zakázali :D :D Ale stejně to jednou udělám a bude to to samé jako s mrkvovou buchtou :D Sní to a ještě si budou pochvalovat jak je to dobré a přidají si :D :D

    OdpovědětVymazat
  5. Já to říkám furt, že cuketa se hodí do všeho! :) Takže klidně experimentuj a objevuj dál. Třeba cuketové muffiny jsou taky lahoda - odzkoušeno :)

    OdpovědětVymazat
  6. Ty pořád jenom něco pečeš, jak tak koukám :D Nedávno jsem taky měla doma cuketu navíc a uvažovala jsem nad buchtou (já se zeleniny nebojím, vždyť jsem dávala i fazole do brownies :D). Nakonec ale padla tuším na nějakou večeři no. Tak buchta bude možná někdy příště :) Ta tvoje vypadá jako vždy skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  7. Souhlas, je skvělá, tuhle jsem jí u "tchýně" spořádala pořádný ranec :-D Takže pokud jí zase v blízké době neupeče, vrhnu se na ní asi už i sama :-)

    OdpovědětVymazat
  8. hezky jsme se dnes doplnily :D zeleninové combo. Vypadá to moc hezky. A chutná určitě také. (mamka si taky vzala na sváču) Myslím že do pečení už nikdy v životě nepřidám nic jiného než zeleninu :D

    OdpovědětVymazat
  9. Já cuketové buchty miluji a peču je pravidelně, když dojedu se zásobou cuket od babičky :D Mám i jeden recept na cuketový perník na blogu..zen byl taky vynikající :)

    OdpovědětVymazat
  10. Pod na velku make-up giveaway! :)
    http://she-is-the-1.blogspot.ch/2012/07/giveaway-ii.html

    OdpovědětVymazat
  11. taky se na ni chystám. a pokud ji přirovnáváš ke carrot caku, tak jdu do ní tím tuplem, ten zbožňuji.

    OdpovědětVymazat
  12. Tak tahle buchta je dokonalost-jak si na to přišla? (jako na ten recept) Taková vláčná, zdravá, vynikající..Děkuju za nejlepší recept!! a chutnala i ta%tkovi a mamce!a mně hlavně!!..a teď bych tu chtěla recept na červenou čočku..prosím prosím..udělat nějaké jídlo podle tvých receptů, tak nejde přestat to jídlo jíst!..Děkuji!!!

    OdpovědětVymazat
  13. it looks tasty:)

    http://mollymers.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  14. Včera jsem pekla, dneska vychutnávám :-) Vynikající! Skvělý nápad ;-)

    OdpovědětVymazat
  15. Zbožňuji cuketu, takže určitě ozkoučím, už teď se těším :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Hehehe-dneska se na ni vrhám-už po třetí za tuto sezonu! :D Zítra jedem poprvé v životě do velkoměsta (Prahy) tak ať mám co jíst..juchů!..

    OdpovědětVymazat
  17. Tak jsem ji dneska udělala, jen jsem neměla vanilkový jogurt, tak jsem přidala trochu vanilkového proteinu, cukety dala asi více (pekla jsem skoro hodinu :D) a na olej zapomněla. Každopádně je fakt vynikající, i mamce moc chutná... ach, těším se zítra na snídani! :D
    Verča

    OdpovědětVymazat