středa 29. května 2013

Lehká ananasová buchta

Krásný den!
Tak dneska zase jeden recept,tentokrát na výbornou, ale opravdu VÝBORNOU ananasovou buchtu!
Něco podobného možná znáte pod názvem "buchta Orgasmus", ale protože jsem stará panna slušné děvče, říkám tomu obyčejně ananasová buchta (i když původní název chápu, zážitek to fakt je:D), a navíc tenhle recept je oproti původnímu dost pozměněný a hlavně odlehčený, je z celozrnné mouky, méně cukru, a hlavně poleva je z pudingu a tvarohu, ne z pomazánkového másla (Nic proti pomazánkovému máslu, na pečivo si ho ráda dám, ale dělat ze 3 kelímků polevu na buchtu mi přijde trošku jako prasárnička:D). 
Nejsem příznivcem suchých bábovek, ale naprosto miluju všechny hutné, až mokré buchty. A tahle je přesně taková. Spodní část je krásně vláčná (někomu se to bude zdát možná až moc mokré, ale to mi vyhovuje) díky ananasu, a vrchní část je z pudingu a tvarohu....prostě dokonalá kombinace, ideální třeba na snídani, ať ten den začnete hezky sladce.
Budete potřebovat:
1 plechovku ananasového kompotu (měla jsem Clever z Billy)
1 a půl hrnku celozrnné mouky
půl hrnku hladké mouky
půl prášku do pečiva
3 lžíce třtinového cukru
2 vejce
na polevu:
1 a půl vaničky nízkotučného tvarohu
vanilkový puding (uvařený podle návodu, z celého sáčku)
Ananas i s nálevem rozmixujte na jemno, přidejte k němu všechny další ingredience a pořádně promíchejte. Těsto nalijte do vymazané formy a dejte péct na 200 stupňů na 30 minut. Až korpus vychladne, dejte na něj polevu z pudingu (uvařený z 1 sáčku, podle návodu) smíchaného s nízkotučným tvarohem. Dobrou chuť!

101 komentářů:

  1. mňamiii !!! Úžasný recept a hlavne pekná zdravá verzia :) Ty si proste šikulka :) Tiež sa práve chystám zacvičiť :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá to opravdu dobře. A víc se mi líbí Tvůj název, protože se mi dost příčí představa jíst něco, co se jmenuje orgasmus. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mně to přijde takový buranský, říkat tomu tak:D

      Vymazat
  3. Mňam, mňam, mňam :-) Tak tuhle dobrotu určitě nejpozději o víkendu upeču! Jen mám dotaz - plechovka ananasu je malá? Díky za super recepty!
    PS: mrkvový koláč měl úspěch i v práci u kolegů, kteří zdravou stravou pohrdají :-D
    Nikola

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Velká, ale bohužel už nevím, kolik gramů měla - kupovala jsem Clever v Bille, a byla tam jen jedna velikost :)
      tak to jsem moc ráda že chutnal :))

      Vymazat
    2. Koukala jsem, že má 580 ml, stejné je to i u takových těch modrých plechovek Gianna ;)

      Vymazat
    3. Díky za odpovědi. Koukala jsem na původní recept "Orgasmus", podle kterého jsem už jendou pekla a tam mám uvedenou menší plechovku na stejné množství mouky. A pamatuji si, že piškot nebyl až tak moc mokrý jako máš na fotce :-) Takže tip pro ty, které nechtějí příliš čvachtavý piškot - dejte malou plechovku ananasu ;-)
      Nikola

      Vymazat
  4. grrrrr, myslímže budu mít celý prázdniny zabraný jen pečením :DD

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tak to poznáš můj život! :D

      Vymazat
    2. no :D ale ono to pak přestane chutnat!:D
      vypadá dobře Markét

      Vymazat
    3. tak to se mi ještě nestalo...:D

      Vymazat
  5. ovoce v kozervách moc nemusím, většinou maj dost doslazený nálev, který to kazí, aneb čerstvé ovoce je nejlepší :)

    OdpovědětVymazat
  6. Extrémně jednoduchý a přitom to vypadá skvostně. Miluju jednoduchý věci :D Problém je, že už si ty recepty od tebe snad nemůžu ukládat, jelikož jich mám na pořadníku tolik, že nevím, co dělat dřív :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky - za prvé protože na to, abych dělala něco složitého jsem líná....a zadruhé jsem na to taky nešikovná :D
      Přimlouvám se za to, aby se takhle buchta posunula v pořadníku nahoru! :D

      Vymazat
    2. Ještě technická :D Jak velkej máš hrnek? :D Chystám se na to, a mám tady tisíc hrnků a ono na tom docela záleží, protože při blbým poměru to je buď moc mokrý (ještě víc než hodně morký:D) nebo naopak suchý.

      Vymazat
    3. Dělala jsem to s hrnkem o obsahu 200ml :))
      chápu že tady ta hrníčková metoda není nic moc, protože to je dost nepřesné, ale úplně v původním receptu to bylo taky na hrníčky, tak už jsem nic nevážila :D

      Vymazat
  7. Mně by asi vadil ten mokrý piškot, protože tak alespoň z fotky vypadá. Předpokládám, že to zřejmě udělal ten ananas.
    Nicméně taťka má zítra narozeniny, a protože má rád ananas, tak toho tvého receptu přeci jen využiju. Možná s tou obměnou, že ananas dám do polevy a ne do těsta. Díky za tip. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten piškot je hodně mokrý díky ananasu a tomu nálevu, ale je to záměr, nemám ráda suché piškoty a buchty, takže proto jsem si tuhle buchtu tak zamilovala :))

      Vymazat
  8. také mám ráda typy těchto mokrých buchet. Vypadá úžasně. Už se na ní těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju, tak snad ti bude taky chutnat Terezko :))

      Vymazat
  9. Ještě že jsem zrovna dosnídala!
    Mokrý piškot je právě mnohem lepší než ten suchý,co se drolí:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem snídala právě tuhle buchtu :D
      Taky si myslím, čím hutnější tím pro mě lepší :)

      Vymazat
  10. Začínám si připadat jako ve filmu Julie a Julia - mám chuť upéct všechno, co máš na blogu :) :) Myslím, že nejsem jediná :)

    OdpovědětVymazat
  11. Joo, to je brutální těsto s tím rozmixovaným ananasem, už jsem to jednou dělala, bylo fakt úžasně nadýchané:)
    A ten vršek si vyřešila skvěle, vypadá to krásně (a zdravě!):)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) ten ananas je v tom opravdu výbornej :))

      Vymazat
  12. cčera jsem přemýšlela co bych si dobrého upekla :D a dnes už vím! tvou buchtu :)

    OdpovědětVymazat
  13. Vypadá to krásně. To asi není množství na celý plech, ne? Jak velkou formu na toto použít?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není to na plech, ale na kulatou formu, ale bohužel nevím jaký má průměr..

      Vymazat
  14. Pane bože mňam ! :D A to mi delas ted když nemuzu nic moc jist!???:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak si ji upeč až budeš moct jíst, ať se máš na co těšit :DD

      Vymazat
  15. Vypadá krásně :-) někdy se do něj pustím

    OdpovědětVymazat
  16. Markét, já mám někdy pocit, že úplně hýběš českou ekonomikou - dáš recept na ananasovou buchtu, která vypadá tak nádherně, všichni na ni dostanou chuť, tak dělají nálet na obchody a kupují ananas. Dáš článek "přihoďte do košíku" a všechno tam tak vychválíš, že všichni dělají nálet a přihazujou do košíku... Prostě abych mluvila ve své předstátnicové ekonomické terminologii - ovlivňuješ preference spotřebitelů :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Tak to musím pořádně promyslet, o čem napíšu příště! :D

      Vymazat
  17. Prosím ťa akú máš veľkosť formy ? Vyzerá to úžasne :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taková ta klasická kulatá dortová, ale rozměry bohužel nevím :/

      Vymazat
  18. velmi originální recept, ten si rozhodně nenechám ujít

    OdpovědětVymazat
  19. Hmm, já taky potřebuju mokrou buchtu! Takový ty sucharky, co se jimi člověk dusí, to není ani radost jíst.
    Vypadá a jistě chutná skvěle:)

    OdpovědětVymazat
  20. Škoda, že jsem zrovna dostala naordinovanou sucharovou dietu na žaludek...budu si zatím muset vystačit jen s okukováním...ale moc se těším na vyzkoušení, ananas mi hrozně chutná :)

    OdpovědětVymazat
  21. Dala bych si tam něco jinýho, než ananas, protože ten nejím, ale úplně se mi sbíhají sliny!

    OdpovědětVymazat
  22. Líbí se mi to odůvodnění absolutní zdravosti :D. Ale tak tak.. máš pravdu, bílkoviny, cukry a vláknina jsou potřeba :D a když ještě dohromady tak hezky vypadají...

    OdpovědětVymazat
  23. mňam tohle vypadá úžasně :) zbožňuju mokré a vláčné buchty a ještě k tomu tvaroh...<3

    OdpovědětVymazat
  24. Miluju ananas, miluju tvaroh !!...miluju mokré buchty !..Z těch suchých se
    mi práší z nosu :)))))))))))))))
    Díky za inspir :)...jdu péct :)

    OdpovědětVymazat
  25. No, to vypadá naprosto dokonale!!!!!! A jestli to tak i chutná, taky se názvu nedivím! :) :D

    OdpovědětVymazat
  26. Jůů, ta kto je lákavé! Mokré buchty taky miluji, úplně nejvíc. Jak je to suché, tak mi to nejede :D Tož už bych měla podle tebe konečně něco upéct. pořád nás zásobuješ a já pořád nebyla schopná. Já mám totiž problém, že když něco upečui, tak mám tendence to všechno hned sníst a tomu se těžko odolává :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak!! :-D To jediné mě dokáže odradit od pečení :-D jelikož to musím sníst především já (trochu pomůže mamka) a když si pak uvědomím, že ta buchta zmizela ani ne během 2 dnů (někdy ani to ne :-D), tak mě chytnou výčitky :-D
      Ale tahle vypadá božsky. Byl by hřích ji nevyzkoušet :)

      Vymazat
    2. Proto nejradši peču večer, takhle alespoň neujídám, a ráno si to dám hezky a bez výčitek k snídani :D
      Ale ne vždy se zadaří, někdy taky spořádám pořádnou porci...:D

      Vymazat
  27. Ahoj prosím tě nevíš zhruba kolik gramů bylo toho ananasu a také jak veliký hrnek máš na mysli? Abych věděla kolik tam mám dát té mouky a tak :-)
    Jinak moc hezký recept :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, plechovka má 580 ml, a hrnek měl objem 200ml :))

      Vymazat
  28. Díky, díky díky! Zrovna nedávno sem se v kuchyni dívala na ananasový kompot. Tak o fešáka zakomponuju do toto zážitku! :D

    OdpovědětVymazat
  29. Právě jsem dopekla, už jen čekám, až poleva trochu ztuhne a pustím se do toho:-) Jen mi ten korpus po upečení vůbec nepřipadal tak mokrý, jako ten tvůj.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám radost, že jsi to hned zkusila :)
      ani ten můj korpus po upečení nevypadal tak mokrý, bylo to znát až po rozkrojení, tak třeba to tak bude i u tebe:)

      Vymazat
  30. vyzerá to veľmi chutne :-))

    OdpovědětVymazat
  31. Noo, to vypadá dobře, to by se dalo, děkuju, chuť byž byla, stačí jen vytvořit:)

    OdpovědětVymazat
  32. myslis, ze by se dali pouzit napr. zavarene broskve?..a kompot si mixovala i se stavou nebo si ji slila?..ps: vypada to nahderne!! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, viděla jsem podobnou buchtu i s broskvemi :)
      a mixovala jsem to i se šťávou, je to napsané v receptu

      Vymazat
  33. Buchta orgasmus, to zní fakt skvěle! :D Ty názvy mě často pobaví, ještě dobrý je název ''obližprst buchta''.. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ''obližprst buchta'' bych mohla říkat jakékoliv buchtě, podle toho jak to vypadá u mého pečení...:D

      Vymazat
  34. To budu muset zkusit :) Už toho mám v pořadníku taky spoustu :) Jenže mě napadlo dát tam rovnou ananasový pudink, jestli se dá sehnat :) A nebo je taky fajn uvařit ten pudink se šťávou z ananasu místo mléka :) My jsme takovou polevu na dort dělali na základce v hodinách vaření :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tady je právě ta šťáva potřeba do toho těsta, takže do pudingu už nezbyde, ale sestra párkrát takovou polevu dělala na jinou buchtu, taky to bylo dobré :)

      Vymazat
    2. Tak jdeme s mamkou na to :) Tato buchtu dostala v mém pořadníku prioritu :) Akorát džus nebude, mamka řekla, že tolik peněz odmítá do buchty investovat :-/

      Vymazat
  35. Tak musim se přiznat, žeh end jak jsem tohle dočetla tak jsem se šla kouknout jestli máme ananasový kompot.. A máme ! jen potřebuju skočit vedle pro tvaroh a jdu do toho ! :D Vypadá to totiž dokonale

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jeee ty jsi skvělá! :D Mám radost, že tě to hned zaujalo :))

      Vymazat
  36. Kdysi jsem zkoušela ten originální recept, ale zas tak mě nezaujal, ale toto se mi líbí už na první pohled :) Jen přidám asi víc cukru, aby to jedli i doma, všechno co mě se zdá přeslazené oni berou jako normální :D Jenom mi prosímtě vysvětli, kdo to u vás pořád všechno jí a kde na to bereš čas? Připadá mi že furt něco pečeš nebo vytváříš :D Já už mám uložených milión receptů co chci vyzkoušet, ale než se na všechny dostane, to uběhne hodně dlouhá doba :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Čas si na to, co mě baví udělám vždycky, a obzvlášť teď, když už nemám ani zkoušky :)
      Ale je pravda že peču skoro pořád, ale nejím to sama :D Když peču nějakou buchtu, tak si to dávám jen ráno k snídani, a mamka se sestrou to jí třeba ke kafi :) A když peču nějaké pečivo, tak to si potom beru s sebou třeba ke svačině na brigádu, místo kupovaného, to mizí hned....no ale když napeču třeba svoje oblíbené loupáčky, které už doma nikdo nechce, tak si je dám do mrazáku a postupně vytahuju k snídani :)

      Vymazat
  37. Ehm, proč to vypadá tak dobře? Jeden kousek by nestačil...:D

    OdpovědětVymazat
  38. Vypadá to skvěle:)Myslím, že každý po přečtení tohohle článku přemýšlí co z toho má doma v kuchyni:D Děkuju za tip! Už vím, co v neděli upeču pro návštěvu:)

    OdpovědětVymazat
  39. Marky, moc hezký recept. Z té náplně pudink a tvaroh dělávám nepečený dort s piškotama a vždycky to má úspěch. Takže v kombinaci tady s Tvým ananasovým základem to musí být paráda!

    OdpovědětVymazat
  40. Vypadá skvěle! mňaaaaam, vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
  41. Myslíš, že by se dal použít i jiný kompot než ananasový? Asi určitě, což??

    OdpovědětVymazat
  42. No teda, měla ses dát na nějaké pekařské umění a kurzy, tvoje kreace se mi líbí čím dál víc! Ten ananas bych dala i do polevy a někde jsem, myslím, viděla, že se přidává i kokos, což může být moc dobré, mně osobně ananas a kokos příjde jako dooost dobrá kombinace :D

    OdpovědětVymazat
  43. No tak tahle nádhera se posouvá na čelní místa mého Must Bake Listu :D. Vypadá tak dokonale, že ji rozhodně vyzkouším (a tentokrát jsem si jistá, že nezůstane jenom u slov, jako častokrát). Jsi nejvíc šikovná :). Jenom komentář k předchozímu článku, jsem ráda, že si taky někdo všiml zaměňování tip/typ. Často mě to rozčiluje...:).

    OdpovědětVymazat
  44. tak a dost, zakládám, udělám! :D vypadá luxusně
    A kvůli tý tvý starý panně jsem poprskala obrazovku notebooku, ty můro :DDDDD

    OdpovědětVymazat
  45. Jakou celozrnnou mouku používáš?? Já mám z DééMka a lepí, je mokrá až moc, buchty mám pak spíš neupečené než příjemně mokré..díky za info.

    http://www.moniislifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by mě taky zajímalo... buchut jsem totiž pekla, ale z korpusu se udělalo něco tvrdého a tuhého. Vůbec to není mokré a i přes to, že to v troubě vypadalo jako dopečené a na špejli nic nezůstávalo, po vychladnutí se mi to celé zdrclo. Takže se to nedá moc jíst a asi zbytek vyhodím :/

      Vymazat
    2. Mám pokaždé jinou, ty druhy moc nerozlišuju, ale tahle buchta byla konkrétně z celozrnné pšeničné, ze zdravé výživy za 25 korun :)

      Vymazat
  46. Markétko, jak dlouho jsi buchtu nechala v lednici?
    Mi to nějak nechce tuhnout ta poleva. :D
    Ten tvaroh jsi dávala do teplého pudinku, nebo až ti vychladl?
    To si zase jednou doma trhnu trapas, když to budeme muset z formy vyjídat lžičkama. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dávala jsem to do teplého, teda ne úplně do horkého, ale ještě to bylo docela tekuté :)
      A v lednici to bylo přes noc, než jsem se do toho pustila, takže se neboj, tuhne to dlouho :))

      Vymazat
  47. to vyzerá tak mňamkovsky! také chúťky na večer! :D

    OdpovědětVymazat
  48. Vypadá to moc jedle :D! už vím,co budu mít zítra na snídani :) .B

    OdpovědětVymazat
  49. Ahoj Markét, myslíš že bude vadit normální kostkový tvaroh? Ten v těch vaničkách je takový jemnější, tak nevím jestli tady k té kostce nemám přidat třeba jogurt na zjemnění nebo tak, co myslíš? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj, určitě to půjde, jen tam dej o trochu více mléka :))

      Vymazat
    2. Nakonec jsem to nechala tak a bylo v pohodě, konzistence byla po zatuhnutí supr! Až na to, že si všichni doma stěžovali, že to není sladké. Nezavděčíš se!! :D

      Vymazat
  50. Hm, já věděla, že mám ten Ananas dneska vzít :D sakriš :D tak příště, ukládám si :)

    OdpovědětVymazat
  51. Mám takový problém :D buchtu jsem pekla, ale vůbec ji nemám tak vodovou jako ty. Taky ji nemám tak nízkou... nevím čím to je, kde se stala chyba. Je spíš tvrdá a sražená, docela vysoká a fakt dost tuhá, takže půjde nejspíš do koše :( jaké máš mouky prosím?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to bohužel netuším :( Mám celozrnnou pšeničnou, ze zdravé výživy za 25kč

      Vymazat
  52. Včera jsem buchtu pekla :)...už je pryč a to já měla jen dva kousky! :) Byla skvělá. Ani nějak přeslazená, tak akorát :)...příjemně vláčná, ale ne rozmočená :). Napadlo mě, že by šla upravit a byl by zní luxusní Pina Colada dort :)...do piškotu strohaný kokos, pudink kokosový, zapracovat kokosový krém nebo kokosové mléko...ozdobit ananasem...mno mňam :) jen ta představa...třeba někdy zrealizuji, ale teď mám na seznamu dalších tvých tisíc receptíků :)

    OdpovědětVymazat
  53. Ahoj, asi to bude znít hloupě, ale ten tvaroh se míchá s pudinkem hned po jeho uvaření, tzn. ještě s horkým nebo se to nechá vychladnout a pak zašlehat do sebe? Díky

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak už jsem odpověd vyčetla z komentu výše...

      Vymazat
  54. Jakmile ze sebe otřu pot kvůli vedru vyrážím nakoupit ingredience a pak si dopřeju tenhle mňamozni kousek.
    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
  55. Vyzkoušeno, už jen čekám na vychladnutí ;-)
    PS: závidím Ti tvojí postavu! :( :D

    OdpovědětVymazat
  56. Tak jsem ho zrovna dodělala taťkovi k narozkám :) Je extrémně lehký na přípravu, takže pokud zaboduje (o čemž nepochybuji), tak ho budu dělat opravdu často :-)
    PS: Akorát ho mám asi 2x vyšší než ty, což nechápu, jak se mi povedlo :-D jelikož formu mám podle mě stejnou jako ty. No co, aspoň nezmizí tak rychle :-D

    OdpovědětVymazat
  57. tak jsem ji dopekla, je moc dobrá, ale nechápu, jaktože ji nemám tak mokrou, když jsem použila stejně velkou plechovku ananasu ... ale je moc dobrá, děkuju za recept:)

    OdpovědětVymazat
  58. Stý komentáář! :D Já jsem na tu buchtu dostala neskutečnou chuť, už vím co budu péct až příjde návštěva :)) a nebo jen tak do školy na sváču ;-) Díky za inspiraci :)

    OdpovědětVymazat
  59. Tak jsem právě upekla a jsem na ni zvědavá. Jsem hamoun, tak jsem si dala víc tvahoru do polevy a ještě do přisladila agávovým sirupem :-D

    OdpovědětVymazat
  60. Ta poleva mi vůbec neztuhla :(( Chutově dobré...

    OdpovědětVymazat