čtvrtek 21. března 2013

Celozrnné loupáčky

Opravdové loupáčky, jaké známe z obchodů to ale nejsou, ty vypadají úplně jinak - tvar rohlíku a navrch mák. Přesně takové si pamatuju z dětství ( mmmm a k tomu Pribináček! ) a tak jsem se rozhodla upéct opravdové loupáčkovité loupáčky. Jen jsem si je trošku upravila, aby byly z celozrnné mouky. 
Jasně že vám pravej bílej loupáček neuškodí a ani vám z něj špek nenaroste, celozrnná mouka fakt není dietní ani méně kalorická, jak si často potroublé (achjo, to je zase výraz...znám to od tatínka :D) dietářky myslí. Ale když si dáte ráno místo bílých loupáčků celozrnné, díky vláknině vás zasytí mnohem, mnohem déle a dodáte tělu i něco prospěšného.
Když přimhouříte oči, trošku se loupáčkům neboli makovkám z obchodu podobají, no ne? (jasně že jo! jsem totiž strašně šikovná a tohle jsou profesionální loupáky !)
Recept je odtud, akorát jsem nahradila bílou mouku.
Ingredience na 12 loupáčků:
150g hladké mouky

350g celozrnné mouky
60g cukru 
50g změklého sádla ( pokud nemáte, tak použijte máslo )
špetka soli
30g čerstvého droždí
300 ml vlažného mléka

vajíčko na potření (jedno vejce mělo být i v těstě, ale na to jsem zapomněla a vůbec ničemu to stejně nevadilo, tak klidně vynechte)
V míse smíchejte mouky a z kvasnic, trošku cukru a mléka připravte kvásek. Ten za pár minut smíchejte s moukou a přidejte všechny ostatní ingredience, těsto pořádně propracujte a dejte kynout na 20 minut na teplé místo. Poté z těsta vyválejte loupáčky - tentokrát ne z trojúhleníků, ale z oválů. Nejlepší je si těsto předem rozdělit na díly a každý vyválet do oválu zvlášť. Loupáčky dejte na plech s pečícím papírem, pomažte vajíčkem a posypte mákem a nechte ještě na plechu kynout přibližně 40 minut, svůj objem tak dvakrát zvětší. A potom už je jen dejte péct do trouby rozpálené na 250 stupňů, a po minutě teoplotu stáhněte na 160 a pečte 15 minut. 

48 komentářů:

  1. Jůů, tyhle BEBE sušenky jsem zrovna včera brigádně rozdávala! TAk dobré chutnání přeji:)

    OdpovědětVymazat
  2. Mňam! Loupáky miluju! Takže ted je budu jíst furt! Určitě je zkusím .. A hned teď!

    OdpovědětVymazat
  3. Vypadají skvěle! Opravdu profesionálně :) Ty budu muset zkusit :)

    OdpovědětVymazat
  4. http://pinkbracesblog.blogspot.cz/21. března 2013 v 18:29

    No tak to vypadá vážně skvěle. Úplně jsem dostala chuť a už vím co o víkendu vyzkouším :-)

    OdpovědětVymazat
  5. Vypadají naprosto loupáčkovitě! :) Ráda vyzkouším a děkuju za recept (tobě i Albertu :D) :)

    OdpovědětVymazat
  6. vypadají naprosto super! Budu je muset vyzkoušet:)

    OdpovědětVymazat
  7. mnam loupáky jsou jídlo mého dětsví ♥♥ o víkendu je musí vyzkoušet, u nás v rodině mi za ně budou líbat ruce

    OdpovědětVymazat
  8. Když nebudu líná (jakože budu:D) tak je snad ještě dneska udělám, vypadaj fakt lákavě!

    OdpovědětVymazat
  9. Náhodou, vypadají jako originál loupáčky:) Jsi šikovná!:)

    OdpovědětVymazat
  10. Teda klobouk dolů, jsou to velcí fešáci, moc se ti povedly :-) Já jsem prostě loupáková a jednou za čas nějakému neodolám a stejně tak to asi bude i s tvým receptem :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Ježiš, tak tímhle článkem jsi mi neskutečně připoměla prázdniny u babičky. Mohli jsme se probudit klidně v 7 ráno a na stole na nás čekala ošatka s loupákama a rohlíky. A když říkám rohlíky, tak to nejsou rohlíky, které se dnes prodávají. Ale výborné,voňavé, měkké, božské !
    Tu chuť si dokážu ještě teď vybavit!

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadají jako opravdu poctivé loupáčky, škoda, že mi moc nechutnají.

    OdpovědětVymazat
  13. už mi kyne těsto tak jsem zvědavá :D

    OdpovědětVymazat
  14. Loupáčky a pribináčka jsem taky jako dítě jedla. A jak to bylo dobrý. :)

    OdpovědětVymazat
  15. Vypadají moc krásně!
    Opravdu se ti povedly. :))
    Tak si říkám, že bych je i vyzkoušela, když mám teď takovou pečící náladu. :D

    OdpovědětVymazat
  16. vypadají naprosto luxusně, nevěřila bych, že z celozrnné mouky mohou vypadat tak skvěle, úplně jako z pekárny! A pak že nejsi šikovná

    OdpovědětVymazat
  17. Opravdové loupáčky vypadají opravdu skvěle! :D
    Já je mám nejraději s máslem a meruňkovou marmeládou!

    OdpovědětVymazat
  18. Jak dlouho vydrželi měkké? teda pokud si je hned nesnědla:D

    OdpovědětVymazat
  19. Dopečeno-vynikající! :) Děkuju za nový recept ;)

    OdpovědětVymazat
  20. Super! Já na ně zrovna včera koukala na jedné stránce tak jsi mě svými fotkami přesvědčila, že si je vážně musím upéct :D

    OdpovědětVymazat
  21. Vypadá to absolutně dokonale :-)... nejpíš budu muset ozkoušet :-D...

    OdpovědětVymazat
  22. Tak to není recept pro mě:D
    Já spíš udělám ty původní, loupáčky od malička nemám ráda:D

    OdpovědětVymazat
  23. Beads are an easy option for which we should be glad they still want to try tease and denial.
    This is one kickass cock ring Maximus Splendor - fleshlight @ Vibe Review
    it is a fun one much more fun then weight loss resolutions anyway!
    Yeah-But says," How is it done?

    OdpovědětVymazat
  24. Vypadají pěkně, ale nejsem velká fanynka loupáčků, jednou za čas mi nevadí ,ale vícekrát za sebou, by se mi asi už zprotivily :))

    OdpovědětVymazat
  25. Vypadají krásně:-))) Fakt jak od pekařky:-)

    OdpovědětVymazat
  26. Tak jsem si je upekla a jsou skvělý fakt! Díky za inspiration ;) :D

    OdpovědětVymazat
  27. tie si naozaj upiekla ty? no klobúk dolu šikuľka, vyzerajú ako z pekárne ;)

    http://slyfestyle.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  28. Miluji loupáky!:))))

    nikol-kach.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  29. Wow! :) vypadá to úžasně! Mňam!

    http://spolecnacesta.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  30. No jsi šikula! Nechceš mi je také opéct?:P

    OdpovědětVymazat
  31. Těsto už mi kyne! Doufám že moje budou vypadat stejně úžasně jako tvoje :)

    OdpovědětVymazat
  32. Mňam, tak loupáčky miluji a tyhle musím zkusit.

    OdpovědětVymazat
  33. Ty jo, už se těším, až je vyzkouším!

    OdpovědětVymazat
  34. Můžu použít i instantní droždí??? :) pokud ano tak jdu hned do nich :D

    OdpovědětVymazat
  35. Jak jsi dokázala, že jsou tak tenké? Já mám takové tlusťochy http://fitpastelka.blogspot.cz/2013/04/spaldove-loupacky.html :)

    OdpovědětVymazat
  36. Napekla jsem si je ke snídani a jsou opravdu skvělé! Bílé mouky jsem dala cca jen 70 gramů, ale stejně nádherně nakynuly, takže příště zkusím vynechat úplně. Zapomněla jsem na sůl a nic se nestalo :)
    Jsou opravdu moc dobré a spolu s máslem a podmáslím krásně zasytí. I mamce moc chutnaly :)

    OdpovědětVymazat
  37. Tak upečeno a důkladně ochutnáno. Jsou luxusní, už se těším až si je zítra dám k snídani a pak svačině... :D

    OdpovědětVymazat
  38. Tak jsem je včera upekla a jsou fakt dokonalé! Děkuji za recept.

    OdpovědětVymazat
  39. čo je zle na pribináčiku? :D :) inak krásne sa ti vydarili :))

    OdpovědětVymazat
  40. Myslite, ze muzu misto masla pouzit rostlinny tuk (Floru)?

    OdpovědětVymazat
  41. Markétko boží! Včera jsem je pekla a opravdu se moc povedly. Mamce i taťkovi moc chutnaly (taťka jich snědl snad 5! :D) a to je co říct, protože jak se jim řekne, že je něco zdravé a celozrnné, mají k tomu jistou nedůvěru :D. Děkuji tedy za recept a brzo vyzkouším něco dalšího od tebe :). PS: momentálně mají v tescu slevněná araš. máslíčka (to modré, co ti moc chutná, cca za 47,- Jen změnili obal ze skleněného na plastový, tak snad nezměnili i chuť máslíčka! :) Měj se krásně. Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivi to me moc tesi!:) a dekuju za tip,maslicek mam sice ted doma dost,ale jedno dve navic neuskodi:D

      Vymazat