středa 20. března 2013

Střípky z kuchyně

Krásný slunečný den!
Dneska už je to skoro týden, co jsem bez cvičení a už si připadám jako rozteklej gumovej medvídek, kterýho někdo zapomněl na sluníčku. ( jak se asi cítí lidé, co necvičí celý život? :D ) Nedá se nic dělat, zdraví je na prvním místě a musím ještě chvíli odolat voláním Boba :D
Zítra jdu na svou první ( a možná taky poslední ) tiskovou konferenci, bude to na hradě Veveří, tak se alespoň i někam podívám :) Ale s diktafonem jsem v životě nepracovala a jak se znám, nahrávání se mi vypne po první  minutě a já si ničeho nevšimnu :D Technický typ asi nikdy nebudu... ( a o tom, že už mám v iPodu skoro rok ty stejné písničky které mi už lezou na nervy a nemůžu si nahrát nové, protože můj počítač nespolupracuje radši pomlčíme.. :D )
Dneska pro vás mám ale zase jeden článek z naší maličké kuchyně, takže pokud máte hlad, radši nekoukejte!

Začneme dnešním obědem, a tím jsou tyto zvláštní čerstvé těstoviny z Lidlu. Teď je tam zrovna týden Velikonočních dobrot ( haha důchodkyně přináší zprávy ) a do oka mi padly právě černé sépiové a oranžové chilli těstoviny. Balení 250g stojí 22 korun, ale nejsou to sušené těstoviny, vaří se jen 3 minuty a svůj objem tolik nezvětší, takže z jednoho balení vyjdou tak dvě porce. A té černé se opravdu nebojte, je to obarveno inkoustem ze sépie, ale rybinou to vůbec nesmrdí a na chuti to taky nepoznáte. Chutnají moc dobře a je to zajímavé zpestření. Zrovna dneska jsem vařila oběd i pro mamku a sestru, a měly jsme je se sušenými rajčaty a parmezánem :)
A když už jsme u toho parmezánu, rozhodně doporučuju prodejnu sýrů Orero ( pokud teda nejste dietářky, co se nesmí na sýr s více jak 20% tuku ani podívat :D ) - Je v Brně ( u Zelňáku ), Praze , Olomouci, Liberci, Hradci i Budějovicích, a sýry tam mají opravdu výborné a za celkem rozumnou cenu. Jasně, dají se tam koupit i sýry, které stojí 70kč za 100g, ale my tam kupujeme hlavně moravský "parmezán" Gran Moravia,  který stojí kolem 25 korun za 100g, a stačí ho malé množství, protože je hodně výrazný. A když to srovnáte cenově s obyčejným eidamem kterého je stejně potřeba použít víc, zas takový rozdíl to není. V ceně, v chuti samozřejmě ano :D ( nebudeme jako Babica - když nemáme parmezán, hodíme tam eidam třicítku :D ). Kromě moravského Gran Moravia je většina sýrů z Itálie, výborná je třeba uzená mozarella :) A kromě toho tam mají i různé italské speciality a těstoviny, nebo třeba poctivé máslo, které je opravdu výborné :)
Moje obliba avokáda stále stoupá, a nejradši bych ho jedla každý den. (i když..proč ne, dva krasavci zrovna čekají v kuchyni :D ) Zrovna nedávno jsem ho měla k obědu jako guacomole - rozmačkané avokádo, trochu citronové šťávy, sůl, pepř, sušená rajčata a lžíce bílého jogurtu, a k tomu opečené tousty. 
A po dobrém obědě je potřeba samozřejmě dobrá kávička! I když ne jen po obědě, ale kdykoliv :D A pokud máte rádi různá ochucená latté ( mmm vanilla soy latté ze starbucks! ), ale nechcete si kávu zbytečně sladit sirupem, tohle bude něco pro vás :) Douwe Egberts vyrábí ochucenou instantní kávu ve třech příchutích - vanilka, oříšek a karamel, a seženete ji třeba v Bille za stovku ( ale je to maličké balení ). Doslazované to není vůbec, je tam jen vanilkové aroma - vůně je sice taková lehce umělá, ale pro pijáka kávy jako jsem já je to příjemné zpestření :)
A waflovač stále považuji za nejlepší vynález století! :D Celozrnné wafle se hodí vždycky, ať už k snídani, obědu nebo jen jako dobrota ke kafíčku. Na fotce je poslední chudinka, ostatní padly za vlast :D
... moje tradiční snídaně - domácí celozrnné rohlíčky a dobrá vláknina kakaová s bílým jogurtem :)
...a jeden z obědů : celozrnné těstoviny, špenát, sýrová omáčka (mléko a zbytky sýrů -"co lednička dala"), a navrch krůtí šunka.
a na závěr trapně vyfocen tradiční nákup ve zdravé výživě, kde jsem už pečená vařená... :D Dneska se asi zase pustím do pečení, chtělo by to nějaké rohlíčky..:D
                                                                             ask.fm / facebook 

40 komentářů:

  1. Já prostě musím sehnat to tofu! Jediná možnost u nás je asi zdravá výživa, kde jsem dnes mimochodem šla a měli zavřeno. Proč ne, přes celý město a oni zavřou,jako pohoda. Jinak když sa na něj ptám v obchodech,tak vůbec nevědí,oč jde :D
    Z těch jídel mám největší chuť na ty těstoviny se špenátem a omáčkou. Mňam! :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. tofu prodávají i v Tescu a Bille :) a možná i v jiných ale to nevím...

      Vymazat
    2. Kupuji v Hypernově i se šmakounem, takže tam taky. :-)

      Vymazat
    3. Výborný přírodní-neuzený tofu na váhu prodávají ve vietnamské tržnici v Brně na Olomoucké. Je výborný, je jemnější a měkčí než to balený. A vůbec, tržnice na Olomoucké je návyková :)
      A v Praze ho kupuju v Thai Food Shopu na Francouzské. Sapu mám lehce z ruky.
      M.

      Vymazat
  2. Douwe egberts kupujem hlavne kvoli samotnym poharom :D ale tieto ochutene som este nevidela...

    OdpovědětVymazat
  3. Všechno vypadá úžasně ;)Taky mi chuť Gran Moravia hodně připomíná parmezán :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ty černé těstoviny s parmazánem a sušenými rajčaty vypadají luxusně, a to radši nemluvím o těstovinách se špenátem.. Ještě, že už jsem jedla, ale kdyby mi to někdo přinesl, tak by mi to asi bylo jedno a všechno bych to s, prominutím, sežrala :D

    OdpovědětVymazat
  5. Ta syrarna bude jednou moje smrt !!! Od ty doby, co nam ji otevreli, jsme doma ochutnali snad vsechny jejich syry !!! Nchame si vzdycky udelat na patek degustacni balicek, nakoupime bagety a hodujeme ... A ja se pak od stolu muzu maximalne odvalit vzdycky :DD

    OdpovědětVymazat
  6. přesně, taky když pár dní necvičím tak si připadám jak největší rosol světa.. a po cvičení si přijdu tak krásná :DD
    ňam, ty věci! hlavně ty tvoje rohlíčky
    a ta sýrárna, zrovna v pátek jsme v ní byli (ale v Prahéé) a máme odtamtaď sýry a máslo :))

    OdpovědětVymazat
  7. Jsem asi pako, ale parmezán jsem jedla jenom jednou a to proto, že nevím, kde ho koupit. Už jsem si naštvaně říkala, že tip na prodejnu je mi k ničemu (zase Brno) a ona je i v Praze :). A jinak koukám, že "Albert" celozrnné rohlíčky už se u tebe přímo zabydlely :).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mimochodem nemám nic proti Brnu :D, kdyby to tak vyznělo. Vlastně jsem tam nikdy nebyla, protože je to od nás 300 km. Určitě se tam ale chci podívat!

      Vymazat
  8. Mňam, na tu syrárnu sa asi pôjdem mrknúť, vyzerá to super, tá cena za "parmazán" (som hrozný parmazánožrút, ale peňaženka sa sťažuje:D)...
    aaa môžem sa spýtať kde v lidli si kúpila tie sépiové cestoviny? bola som v Lidli čo je pri pionýrskej a tam nemali:( a doma na Slovensku to asi skúšať nebudem, v meste máme len malý lidl a pochybujem, že tam počuli vôbec o sépiách :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. koupila jsem je v Lidlu v Králově Poli u Semilassa, ale myslím že by to mělo mít všude, je to aji v letáku - akorát nejsou u těstovin, ale v chladícím oddělení jak jsou sýry atd. :))

      Vymazat
  9. mám toho tolik na srdci, takové články mám nejradši.
    Na sépiové těstoviny jsem taky koukala na letáku a nechtělo se mi kvůli nim do Lidlu :-D
    do sýrárny budu muset teda vyrazit, až mi dojde parmazán, protože ta cena je luxusní, já když jdu kolem a vidím tu frontu, tak mě hned přejde chuť tam vystávat.
    Když jsem zjistila, že se začala vyrábět ochucená káva, zajásala jsem, ale mamka mě odradila, že tato značka není dobrá, tak zatím odolávám.
    Po waflovači už dlouho toužím, ale stejně ho nemáme kam dát :-(
    Rohlíčky vypadají krásně, sestra se na ně chystá, tak pak dám vědět, jak se jí povedly :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Taky jsem dneska byla ve zdravé výživě:)Copak uzené tofu, to je nej!:)
    A potom jsem měla oběd inspirovaný jednou z tvých dobrot:)
    A ty těstoviny vypadají brutálně chutně:)Krásně to kontrastuje:) Asi zaskočím do Lidlu, mám ho u skoro u baráku:D
    To vanilkové kafe moc potřebuju!:D

    OdpovědětVymazat
  11. Že já to rozklikávala a četla dál! Můj mlsný jazyk jen slintal, mňam!♥:D

    OdpovědětVymazat
  12. Jak nemám moc ráda těstoviny, tak ty barvené bych si klidně dala. :-D Vaflovač bych si moc přála. :-)
    Nejvíc mě však zaujalo ochucené kafe. Já kafe moc ráda nemám, ale vanilkové laté? Sem s ním! ♥ :-D

    OdpovědětVymazat
  13. takových dobrot v jednom článku...uff...udělala si mi velkou chuť na špenát ;)

    OdpovědětVymazat
  14. Ty těstoviny mě děsí.. :D
    Nedávno jsem zkoušela udělat avokádovou pomazánku, ale nějak mi nejela. Co zase dělám špatně? :D Zatím jsem zkazila všechno, na co sem sáhla :D No co už, vdám se za kuchaře!
    Do Gran Moravie chodím moc ráda na syrovátku :) Sýr jsem tam nikdy nekupovala..

    OdpovědětVymazat
  15. barevné těstoviny vypadají skvěle..taky ta špenátová omáčka!

    OdpovědětVymazat
  16. No teda, nedosvedu si představit ten pocit nemoci cvičit celý život! Ale ono kdo to cvičení nezkusí, tak mu to nechybí no :D

    Ty těstoviny vypadají moc hezky...asi po nich mrknu jak půjdu zase do Lidlu :) A ta káva - no teď jsi mě úplně nalákala! Už jsem po ní koukala asi 3x, ale pak mě odradila cena. Ale na druhou stranu, proč si občas nedopřát něco lepšího než obyčejné Nescafé žejo :D

    A i vše ostatní vypadá skvěle! Dala bych si ty rozhlíčky...začínám silně uvažovat nad jejich realizací :D A kdybych měla waflovač, tak si udělám i ty wafle :-/ Asi napíšu ježíškovi :D

    OdpovědětVymazat
  17. Ty černý vypadají dost zajímavě, jsou lepší než normální? A guacamole miluju, i když nikdo nechápe proč (a já moc taky :D)

    OdpovědětVymazat
  18. Tá prvá fotka by som teda vôbec nepovedala, že to sú cestoviny :)

    OdpovědětVymazat
  19. achjo uplně ti rozumím s tím cvičením! zrovna před pár dny jsem měla uplně stejnou uvahu sama o sobě!! :D Byla jsem několik dní v horečkách a tedy i bez cvičení, takže se cejtím uplně stejně jako ty :D (rozplácle a roztekající se!)

    OdpovědětVymazat
  20. Mňam to je dobrůtek a inspirace je úžasná!! Dostala jsem hlad :D

    OdpovědětVymazat
  21. Jéé, já z toho jídla umírám, jak je to krásně nafoceno! :))
    Zkusím se kouknout po těch těstovinách, snad mi budou chutnat, lákají mě! :)
    Měj se krásně

    OdpovědětVymazat
  22. ááá to vypadá vše moc lákavě máš skvělé články :)
    http://hubnutidoplavek.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  23. o víkendu jsem se čistě náhodou ocitla na farmářských trzích a první stánek co mě zaujal byl se sýry...:) přítel mi tam koupil vynikající sýr (už ale nevím jak se jmenoval:( ) a čerstvé máslo. Poprvé v životě jsem jedla čerstvé máslo!!!! :) Jinak přítel to okomentoval slovy..."tak jiné holky mají radost z oblečení a tobě ke štěstí stačí kousek sýra..." :D
    Jinak výborné ochucené kávy má Oxalis...je to teda klasická káva ne rozpustná, ale je fakt boží ;)

    OdpovědětVymazat
  24. jéé, to koukám, že je taky něco poblíž mě! na ty sýry asi dojedu kouknout, protože je mám moc ráda. mamka nakupuje v jednom obchodě taky dobrý, třeba všemožný odrůdy kozího. i když ten mi zrovna dvakrát nejede :D

    avokádo na mě taky čeká a mimochodem, když jsem poprvé koukla na tu první fotku, myslela jsem si, že to jsou takový ty klasický gumičky :D :D

    OdpovědětVymazat
  25. Zrovna dneska jsem lídlácké červené těstoviny měla taky, byly fakt moc dobré, ale chtěla jsem si koupit i černé a plněné, ale myslíš, že je v pondělí odpoledne snad měly? :-D Důchodci to vzali útokem a nic na mě nezbylo, smůla :-D Přeji brzké dokurýrování :-) Taky mi zdravotní problémy kříží cvičební návyky :-/

    OdpovědětVymazat
  26. ty croissanty a krupinky vypadaj super jako fotka!

    OdpovědětVymazat
  27. Já když jsem to vanilkové kafe viděla v reklamě, tak jsem pro něj hned musela běžet, ale nemůžu si pomoct, cejtim z něj připálenej tabák z vodnice :D Takže nic moc :D

    OdpovědětVymazat
  28. Musim někdy ty tvoje rohlíčky vyzkoušet! :)

    OdpovědětVymazat
  29. Mmm, takový mňamky. Měla bych přestat číst tvé články v 11 večer :D V.

    OdpovědětVymazat
  30. V sýrárně v Liberci nakupuji pravidelně! Baví mě ty jejich recepty, co dávají k nákupu. Mají výbornou i ricottu. Máslo jsem zatím nezkoušela, ale asi neodolám a při příští návštěvě koupím:-)

    OdpovědětVymazat
  31. Joo těstoviny s parmezánem, nesmrtelná mňam kombinace...:)

    OdpovědětVymazat
  32. Strasne hezky pises:-) a avokado mam dom. Tak se asi inspiruju:-P

    OdpovědětVymazat
  33. Do jaké zdravky v Brně chodíš prosím ?

    OdpovědětVymazat
  34. Téééda, všechny ty těstoviny vypadají opravdu velice chutně.
    Na tohle ochucený kafe se taky chystám, tak se už těším, až ho někde seženu a dám si šálek =). Přemýšlím právě nad tou vanilkou nebo karamelem.

    OdpovědětVymazat