neděle 10. března 2013

Domácí celozrnný chléb se sušenými rajčaty


Domácí pečivo mám moc ráda ( nejvíce celozrnné loupáčky ) - baví mě to péct, ale hlavně to chutná mnohem lépe, než jakékoliv pečivo z obchodu. A navíc když si doma upečete celozrnné pečivo, máte záruku že tam celozrnná mouka opravdu je...ne jak u těch obarvených kaiserek, které celozrnnou mouku neviděly ani z dálky (i když ne že bych si je občas ráda nekoupila.. )
Na pečení chleba jsem si ale dlouho netroufala, bála jsem se, že je to něco těžkého, ale když jsem tento týden uviděla u mé oblíbené blondýnky Terezky opravdu lákavý recept na domácí chleba, neodolala jsem.
Na jeden menší chleba budete potřebovat : (Recept je od Terky, akorát trochu upravený, protože jsem místo sušeného droždí dala klasické )
370 g celozrnné pšeničné mouky,
80 g hladké bílé pšeničné mouky, 
 300 ml vlažné vody, 
půl balíčku kvasnic,
 lžíce soli a lžíce cukru, 
3 lžíce parmazánu
3 lžíce oleje ze sušených rajčat ( pokud nedáváte rajčata, tak stačí obyčejný olej )
koření ( já jsem dala provencálské )
sušená rajčata - cca 6 kusů
Smíchejte mouky s parmazánem a kořením. Z droždí, trošky vlažné vody a cukru připravte kvásek. Ten po pár minutách smíchejte s moukou, přidejte vodu a olej a vypracujte těsto, do kterého přidejte nakrájená sušená rajčata a nechte hodinu kynout. Poté těsto dejte do vymazané formy a pečte půl hodiny na 200 stupňů. 
Chlebík kráně voní, je hezky měkoučký a vláčný, a to i další den po upečení. Na fotce je moje snídaně - chlebíček s uzeným tvarohem. Bylo mi totiž líto ho čímkoliv mazat, protože je dobrý i sám o sobě :)

50 komentářů:

  1. Máš ho krásný! S sušenými rajčaty a sýrem jsem myslím taky kdysi dělala chleba a byl fakt výborný jen tak sám o sobě. Hned bych si dala :)

    OdpovědětVymazat
  2. Vypadá hodně dobře! Věřím, že chutnal výborně :) Budu se muset podívat po nějaké formě na chleba :) čím tu formu vymazáváš,když pečeš chleba? A vysypáváš ji?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vymazávám ji olejem ( dám olej na ubrousek a tím to pomažu ) a vysypávám moukou :)
      jinak tahle forma je z Tesca a stála myslím maximálně 50 korun :)

      Vymazat
  3. Júúúj, to je dobrota :) Domáci chlebík som ešte nejedla a tento by som najradšej zjedla rovno cez monitor :) Úžasný je :)

    OdpovědětVymazat
  4. Teda ten je, už jsem jej obdivovala u Terky, určitě bude výborný, škoda, že se mi teď peče jiný

    OdpovědětVymazat
  5. Tak ten se ti neskutečně povedl! Má fakt perfektní strukturu jako z obchodu, budu to muset asi taky vyzkoušet, protože doteď se mi ještě žádný nepodařil... :D

    OdpovědětVymazat
  6. Ten vypadá skvěle! Poslední dobou se tu na mě samé recepty chlebů, je na čase taky přispět:D V týdnu jdu do toho a přidám se k pečícím blondýnkám!

    OdpovědětVymazat
  7. ten musím zksuit! Vypadá skvěle :)

    OdpovědětVymazat
  8. To vypadá tak dobře! Ach jo :(( Vy si všichni tak hrozně vychvalujete ta sušená rajčata... Chutná to jinak než čerstvá? Já je totiž nejím... snažím se,ale prostě to chutná jak železo :DD Ale rajskou omáčku jím,tak by mi to třeba chutnalo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. chutná to úplně jinak než čerstvá, ty já totiž NESNÁŠÍM! :D jako malá jsem se z nich pozvracela, a od té doby se mi navaluje pokaždé když rajče jen cítím - třeba když mám v kavárně panini a je tam rajče, tak ho musím vytáhnout a celý sendvič ještě "vyčistit" nožem, aby tam nebyly ty rajčata ani cítit :D Ale kečup a protlak mi chutná :D
      takže neboj, jako klasický rajčata to nechutná :)

      Vymazat
    2. Tak to je paráda! děkuju za odpověď :)) V nejbližší době si je pořídím.

      Vymazat
    3. Ja bych jeste doporucila rajcata susena na slunci, podle me jsou mnohem lepsi, sladsi a proste chutnejsi, nez ty nalozeny v oleji :)

      Vymazat
  9. Parmazán si odpustím ale jinak ukládám a jednou upeču! suprové :)

    OdpovědětVymazat
  10. sakryš ten vypadá vážně dobře, mňam! :) ty rajčata tam musí být zajímavý.

    OdpovědětVymazat
  11. Už jsem o tom někde slyšela, vypadá to dobře a určitě to moc dobře chutná. Miluji rajčata a miluji takovéhle chlebíky, hlavně když jsou čerstvé! :)

    OdpovědětVymazat
  12. I tobě přeji krásnou neděli a pěkný start do nového týdne (od zítřka)!:)
    Ten chleba musel být výborný! Asi už je načase, abych ty sušený rajčata konečně vyzkoušela!:D:)

    OdpovědětVymazat
  13. To už svědčí samo o sobě, když to zvládly už dvě blondýny, že jo :-D Jsem ráda, jestli Ti teda šmakoval, mě teda mooc :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. přesně tak! :D
      chutná mi moc, i celá rodině, takže ti patří velké díky za recept:)

      Vymazat
  14. Ahoj, mohla bych se zeptat, jakou má ten chléb konzistenci před pečením? Mám totiž jen remosku a do té se mi chlebíčková forma nevejde, tak bych chtěla vědět, jestli to bude držet pohromadě, když to splácám do bochníku?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ahoj, v bochníku se to bohužel neudrží, rozteče se to, není to úplně tuhé těsto..

      Vymazat
  15. mmmmm ♥♥♥ favorit tohoto týdne

    OdpovědětVymazat
  16. Krásný chlebíček a musí být i dobrý:)
    Mamka se teď taky dala na pečení domácího chleba, vyfasovala od kamarádky kvásek a pořád peče a peče:D Ukážu jí tento, určitě ho taky bude chtít vyzkoušet!:):)

    OdpovědětVymazat
  17. joo o něm jsem hodně slyšela :) ňam

    OdpovědětVymazat
  18. tak ten se ti opravdu povedl!! hned bych si dala:)
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  19. tak tohle určitě zkusím a k němu dám sýr fetu a myslim že to bude výborný.. už ted to tak vypadá:))

    OdpovědětVymazat
  20. jen pridavej recepty casteji, hrozne rada se inspiruju

    OdpovědětVymazat
  21. Taky se do něj chci pustit, akorát bez rajčat...:)

    OdpovědětVymazat
  22. vypadá to skvěla, a sušená rajčata <3 :)

    OdpovědětVymazat
  23. Miluju všechno, kde jsou sušený rajčata! Ten chleba vypadá úplně skvěle! :)) Úplně jak od pekařky ;D Mohla bys dodávat třeba do Bille svoje výrobky, aby tam to pečivo aspoň za něco stálo :D

    OdpovědětVymazat
  24. Tak to vyadá nádherně:O taky jsem dneska pekla domácí chlebíček...je nejlepší♥ Do chleba jsem už zkoušela nacpat všechny možný i nemožný přísady, ale sušená rajčata, mě ještě nenapadly...tak příště :D

    OdpovědětVymazat
  25. wuu, tak tenhle určitě zkusím! a je tam cítit ten sýr? Protože uvažuju, že ho nedám, chtěla bych ten chelbík jíst i na sladko s marmeládou, burákovým máslem...

    OdpovědětVymazat
  26. Sušený rajčata miluji ♥
    A ten chléb vypadá mnohem líp, jak někde z obchodu! :))

    OdpovědětVymazat
  27. vypada to skvele, ja porad s pecenim chleba koketuju, ale zatim jsem nemela odvahu, i kdyz jsem si uz skoro i vyzadala kvasek na pecempecen. jen jsem se chtela zeptat na tu formu. myslis, ze by to slo i v srncim hrbetu :)? diky, Petra
    PS. jo a jeste musim celkove recepty pochvalit, tyhle zdrave rychlovky jsou neco presne pro me.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. určitě by to šlo :))

      Vymazat
    2. tak ted jsem se rozhodla a v nedeli do toho jdu! i kdyz v sobotu jdu behat na zavod do Luzanek, tak jestli preziju tu ostudu, kdy me budou predbihat muzi startujici hodinu po zenach, tak si za odmenu upecu chleba :D jeste jednou diky za super blog.

      Vymazat
    3. Já děkuju za pochvaly! :)
      a užij si závod :)

      Vymazat
  28. Vypadá to úžasně, já chci v nejbližší době upéct banánový chléb a pak asi zkusím tento..toužím po domácí pekárně, do té doby se ale budu muset spokojit s poctivou prací, jen naše trouba je trochu nevyzpytatelná :)

    OdpovědětVymazat
  29. Mňam ten vypadá nádherně...:) jinak s pečením chleba máme stejný problém, taky z toho mám trochu obavy...když jsem doma tak mamka peče chleba v domácí pekárně a to je v pohodě, sama a bez pekárny jsem se do toho ještě nepouštěla...:)

    OdpovědětVymazat
  30. Ukládám, jdu pro rajčata a jde se péct! Opravdu mě zaujal, děkuji za tenhle recept! :)

    OdpovědětVymazat
  31. Jo tak ten se ti opravdu povedl :) Mysůíte, že to stačí všechno naházet do domácí pekárny?

    OdpovědětVymazat
  32. Ten bych ráda ochutnala, asi ho budu muset vyzkoušet :)

    OdpovědětVymazat
  33. Právě dopečeno a je opravdu výborný! Krásně voní, je to takové neobvyklé. Musím se ovládat, abych se na něj nevrhla :))

    OdpovědětVymazat
  34. Právě jsem dodělala těsto, teď bobánek kyne, tak uvidim jak se mi to povede, doufám že bude taky tak krásný jako ten na obrázku:)) jen tak dál,úžasná inspirace

    OdpovědětVymazat
  35. Mám takový amatérský dotaz - jak moc to nakyne v troubě? já jen aby mi to neuteklo z formy :)

    OdpovědětVymazat
  36. Teď jsem se tu dočetla, že v bochníku nedrží, že se roztéká, přitom já už ho pro velký úspěch několikrát v bochníku pekla :) Akorát tedy vynecháváme parmezán, zato přidáváme ještě třeba olivy a semínka. Díky za skvělý jednoduchý a moc dobrý recept!

    OdpovědětVymazat