neděle 6. ledna 2013

OBĚDOVÝ TIP : Bulgur 3x jinak

Bulgur je předvařená nalámaná celozrnná pšenice, obsahuje železo, hořčík, vitamín A a vlákninu, díky které také dobře zasytí. Chutí se vzdáleně podobá rýži, vzhledem připomíná spíše kuskus, ale je tvrdší...Kdyby spolu kuskus a kroupy měly miminko, byl by to právě bulgur! :D(achjo, to je zase přirovnání..:D )
Jeho příprava je jednoduchá - opláchne se pod tekoucí vodou a dá vařit na 2 minuty do osolené vody v poměru 1 díl bulguru na 2 díly vody. Poté se nechá 20 minut dojít pod pokličkou. Hodí se jako příloha, na přípravu různých "rizot", do salátů, na karbanátky, do nádivek nebo do polévek.
A jak ho mám nejradši já? Neděste se, že ve všech třech receptech jsou houby, pokud je nemáte rádi, obejde se to klidně bez nich, nebo místo nich přidejte třeba kuřecí maso, šunku nebo tofu.
Bulgur sám o sobě je dost suchý, takže ho mám radši, když je takový mazlavější, a právě proto přidávám protlak, lučinu nebo lžičku zakysané smetany, nebo sojovou omáčku.
1) Bulgur ( cca 80g ) s rajčatovým protlakem, houbama (co jsme měli v mrazáku od léta - hlavně ryzce a hříbky), a na to nastrouhaný parmezán.
2) Opět cca 80g bulguru, lžíce lučiny na zjemnění, houby, listový špenát a navrch nastrouhaný parmezán.
3) Bulgur,uzené tofu, žampiony a velká lžíce sojové omáčky z M&S.

41 komentářů:

  1. bulgur jsem ještě nechutnala, všechny recepty vypadají super :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. ale nové přílohy, a celkově nové potraviny, mám moc ráda :) ozkouším vše! :D

      Vymazat
  2. S bulgurem jsem ještě neměla tu čest se seznámit, ale recepty vypadají moc dobře, takže o něm začnu uvažovat.. :))

    OdpovědětVymazat
  3. Ještě jsem nikdy nic takového nejedla ale jako tip supr!:)

    OdpovědětVymazat
  4. Bulgur znám moc dobře a opravdu mi chutná. A kdyby kuskus a kroupy měly miminko...to jsi mě pobavila :D
    Máš to moc pěkně nafocené a všechny kombinace se mi dost líbí. Houby jsou dobré ve všem, co je podobné bulguru - rýže, kuskus, pohanka... Tuhle kombinaci mám dost ráda.
    Jinak nejoblíbenější přílohu nevím, jestli mám. Kuskus, bulgur, rýže, polenta a dobré nové brambory vařené ve slupce a na ně pěkně tvaroh a pažitka. Jinak těstoviny občas si také dám. Nikdy jsem moc nemusela knedlíky a teď už teda vůbec ne :D

    OdpovědětVymazat
  5. trochu blonďatý dotaz, ale: jak se bulgur dá proprat tekoucí vodou? :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. pro blonďaté dotazy mám pochopení :D
      já to dělám tak, že ho dám do cedníku, který má jen malé dírky a propláchnu :) ale šlo by to i nasypat ho třeba do skleničky, nalít vodu, promíchat a tu vodu vylít:)

      Vymazat
  6. V jakém fitku ta akce je?! :) Jsi z Brna myslím že? :)

    Bulgur chci díky tobě vyzkoušet, včera jsem pročetla skoro celý tvůj blog a už tu mám napsaný seznam nákupu, co všechno nakoupit. Máš tu super tipy. :*

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jee děkuju, to mám radost:)
      Jsem z Brna, je to ve fitku Body Revolution na Cejlu :)

      Vymazat
    2. Tak jsem koukala na ty jejich stránky a nepřijdou mi moc přehledné.. jsem si říkala, že bych tam třeba taky jela - zkusit to :). Ale radši zůstanu u své posilky http://www.bfit.cz/ :)

      Vymazat
    3. To fitko neznám, taky jsem z Brna a je to pěkná náhoda, že se jmenuje Body revolution, podobně jako můj blog o hubnutí a stravě. :)

      Vymazat
  7. bulgur jsem ještě nezkoušela, ale protože miluju kuskus i kroupy tak asi brzo zajdu do alberta ! :D

    OdpovědětVymazat
  8. Bulgur mám ráda, zrovna nedávno jsem si ho taky dělala :) Ještě si plánuju koupit špaldové kroupy, mám ráda Zeleninové špaldeto, ale je drahé, tak jsem si říkala, že bych si ho udělala sama :) A taky jsem tu doma našla ještě sáček pohanky, tak se na ni taky někdy vrhnu :)

    fitpastelka.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Všechno to vypadá báječně, nalákala jsi mě, po výplatě budu experimentovat. :-D
    Mám ráda "nové" i "staré" přílohy. Ještě jsem teda nezkoušela hummus, ale ten mě moc neláká teda. :-)
    Začala jsem v Olomouci chodit do Green baru, a tam posledně měli kroupový salát, to mě ještě nenapadlo, takže taky doporučuji. :-)

    OdpovědětVymazat
  10. Bulgur mám moc ráda, a na receptech s houbami taky ujíždím - veliká dobrota :) !!!
    Vyzkoušela jsem i kuskus, jáhly a pohanku,ale bulgur stále vede :)

    http://fit-life-for-mankind.blogspot.cz/
    Navštiv i ty mě, teprve začínám, děkuji. :)

    OdpovědětVymazat
  11. bulgur jsem nikdy neměla, asi bych to měla změnit :) určitě to stojí za to vyzkoušet, zvláště, když je jeho příprava tak jednoduchá a já jsem na vaření antitalent :)
    p.s. taky při vaření zasviním celou kuchyň a pak půl dne myju nádobí, nejsi v tom sama :D

    OdpovědětVymazat
  12. to vypadá naprosto skvěle..ještě jsem neobědvala, ale už asi vím co si dám :D :)

    OdpovědětVymazat
  13. Bulgur miluju! Když jsem ho u nás doma dělala, tak si všichni mysleli, že jí nějakej divnej druh rýže... :D

    OdpovědětVymazat
  14. já bulgur miluju :)
    nejradši ho mám s brokolicí, kuřecím masem a sýrovou omáčkou:)

    OdpovědětVymazat
  15. já ten bulgur pořád nevyzkoušela, nekupuji si věci ze zdravé výživy, mé tělo mi naštěstí díky své hubenosti schvaluje jíst cokoli. ale jak vidím, jak dobře to vypadá, a s čím vším se to dá udělat... no kažopádně šílený fanoušek rýže ani kuskusu nejsem, já raději brambory, tak se obávám, že by mi to snad ani nechutnalo.

    OdpovědětVymazat
  16. Bulgur mám moc ráda, taky ho často dělám. A rozhodně dávám přednost právě těm netradičním přílohám, co jsi vypsala :) Třeba takové klasické brambory mám opravdu vyjímečně :D

    OdpovědětVymazat
  17. myslím, že ti to odpustím :D však to byl taky jen takový můj pokus /z nudy/ splácat něco v mezinárodním jazyce :)

    OdpovědětVymazat
  18. Mňam! Bulgur miluju na sto způsobů:D
    Včera jsem zrovna měla ten nemazlavý, jenom petržel, olivy,kapary, rajčata a balkánský sýr:)
    Jinak s pestem je asi moje nejoblíbenější kombinace:)

    Jsem pro netradiční přílohy, akorát ta quinoa mi vůbec nechutná¨:(

    OdpovědětVymazat
  19. mmm to vypadá skvěle! Bulgur jsem měla jen jednou v životě a až kolem něj v obchodě půjdu, určitě ho přihodím do košíku :)

    OdpovědětVymazat
  20. Jsme to ale holky bulgurový :-D Já si ho hrozně oblíbila a Tvoje kombinace se mi vždycky moc zamlouvají :-)

    OdpovědětVymazat
  21. já zkouším ráda všechno nový.. až na mořský potvory, brouky a tyhle.. to bych fakt nesnědla, jinak všechno :D a to první vypadá fakt dobře, mňam!

    OdpovědětVymazat
  22. bulgur jsem ještě neměla, úplně jsi mě na něj nadchla, takže při příští návštěvě zdravé výživy ho určitě beru! :-)
    jinak mám ráda pestrost v jídle, takže i v přílohách, brzy jsem přišla na to, že s bramborama, těstovinama a rýží se nedá dlouho vydržet, takže zkouším i ty nové přílohy :-)

    OdpovědětVymazat
  23. díky za recepty, ukládám si :)

    OdpovědětVymazat
  24. Bulgur mám moc ráda, z těhle různých příloh jsem neochutnala akorát quinou a na tu už se dlouho chystám :-)

    OdpovědětVymazat
  25. Díky za típky :)))) Bulgur už mám koupený, tak jen teď směle do toho !
    Kombinace vypadaj skvěle, tak zkusím všechny :)
    Pa Petruše

    OdpovědětVymazat
  26. Netradičné prílohy ako kuskus, qinou, pšeno a podobne mám rada, bulgur je tiež veľmi dobrý, ale mala som ho zatiaľ len 2 krát :D Ale podľa tvojich receptov ho určite vyskúšam, až na tie huby :D Mne bulgur dosť pripomína práve kuskus, akurát je väčší :)

    OdpovědětVymazat
  27. já jsem bulgur ochutnala teprve nedávno, ale jsem z něj naprosto nadšená. Ještě jsem se neseznámila s quinoiou, ale hodlám to brzy napravit;)

    OdpovědětVymazat
  28. Ahojky slečno, díky za tip na bulgur, musím mu dát druhou šanci, stejně jako avokádu :D Bulgur jsem koupila jednou a byl jaksi předpřipraven, teda hnus to byl. Takže někdy vyzkouším a recept s houbami a rajčatovým protlakem schovávám :)

    OdpovědětVymazat
  29. To neznám a vypadá to skvěle!
    Sakra, hned mě honí mlsná :D
    Musím to brzy vyzkoušet, díky za tip, kočko :)

    littleann5.blogspot.cz :)

    OdpovědětVymazat
  30. Paráda, já okolo bulguru kroužím v obchodech jako straka a pořád jsem váhala, protože jsem netušila jak je upravit. Děkuji ti, teď už vím.
    Just be yourself by Petra

    OdpovědětVymazat
  31. Vypada to strasne chutne :)
    Ja uz te sleduji, budu rada za totez :)
    Kkiss inhotblog.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  32. Super typ, i hned uchovávám, abych na to nezapomněla :).

    OdpovědětVymazat
  33. Bulgur mám moc ráda a zaujala mě tvá druhá kombinace :)

    OdpovědětVymazat
  34. Ahojky, vypadá to úžasně, ale proč mi kalorické tabulky ukazují, že 100g má 82kcal? :)

    OdpovědětVymazat
  35. BULGUR, RÝŽE, TĚSTOVINY,QINOA,KUSKUS,POHANKA mají ve 100 g stejnou výživovou i kalorickou hodnotu.Jsem výživová poradkyně a takto s těmito přílohami pracuji, jakožto nás to tak učili i ve škole :o)

    OdpovědětVymazat