pátek 30. listopadu 2012

Tipy na rychlé a zdravé obědy

Krásný víkend přeju, a mějte ho hezčí než já, protože budu jak v sobotu tak i neděli v práci, a tak mám "víkend" dneska. Chystám se na pečení perníčků ( mám sobí vykrajovátka juhuuu :D ), a taky jsem se byla podívat na rozsvěcení stromečku na brněnských vánočních trzích. Ta výzdoba se mi zdá rok od roku hezčí. Ale dneska jsem si tam dala místo svařáku jen horký jablečný mošt, takže i článek píšu s čistou hlavou :D 
Jak jste si možná už všimli, všechny recepty ( nebo možná spíš "recepty" ), které sem dávám jsou extrémně jednoduché a rychlé. A to ze dvou důvodů - nejsem zrovna nejzručnější, při vaření dokážu v kuchyni udělat neskutečný bordel..a hlavně nemám trpělivost na to, abych se s něčím dělala dlouho, obzvlášť když sem hladová. ( hladová = protivná :D ). A proto je tady pár tipů na jednoduché a zdravé obědy :)

Jako první je to můj oblíbený celozrnný kuskus s cuketou, a tentokrát i s uzeným lososem, ale ne na tenké plátky, jak se prodává v obchodech. Mamka mi ho koupila v jedné brněnské masně a je uzený normálně v udírně jako maso, největší dobrota! :)
Kuskus( většinou tak 50g ) minutu povařím ve vodě s třetinou kostky bujonu, potom odstavím a nechám pod pokličkou dojít 5 minut. V pánvičce si na troše oleje opeču nastrouhanou cuketu a přidám jí ke kuskusu..a to je všechno! :)
Celozrnný  kuskus kupuju v globusu nebo zdravé výživě za 25-30 korun.
Další můj oblíbený oběd jsou tyto celozrnné špagety. Protože není nic rychlejšího, než uvařit špagety, pokrájet půlku marinovaného tofu a kousek mozarelly, dát ke špagetám, posypat kořením a přidat tři lžičky sojové omáčky. ( teď zrovna máme doma omáčku z Marks&Spencer,která je bez zbytečné chemie ).
Celozrnné špagety a těstoviny kupuju v Tescu, kde stojí 25-30 korun a jsou výborné.
Už vidím jak se tváříte! :D Jak jsem mohla dát párky do tipů na zdravé obědy? Kdyby byly z vepřových kůží, kostí a sádla a strojně odděleného masa, tak bych je sem samozřejmě nedala...ale tyto jsem koupila v Lidlu ( 200g za 20kč ) a obsahují 83% vepřového masa, a to je oproti jiným párkům, které běžně obsahují 40% nebo maximálně 60% masa dost velký rozdíl :) Takže pokud máte rádi párky, není důvod se jich úplně vzdávat ani když chcete jíst zdravě, stačí jen číst etikety :) K párkům jsem si dala polentové hranolky.
Kdo by neměl rád pizzu? A navíc když se dá udělat i ve zdravější variantě, recept už jsem sem dávala kdysi dávno, ale opakování je matka moudrosti! :D Je to opravdu jednoduché, jen musíte počítat s tím, že těsto potřebuje chvíli čas na kynutí.
A jako poslední to nebude oběd, ale moje nejoblíbenější večeře :) Nic originálního ani fotogenického, ale mám to moc ráda :D Brokolice s vajíčkem a mozarellou light ( mají ji v Lidlu za cenu kolem 11 korun ). Brokolici uvařím,  na pánvi na trošce oleje osmahnu nakrájenou cibuli, přidám brokolici a jedno nebo dvě vajíčka, a posypu mozarellou ( nebo jakýmkoliv jiným sýrem, co zrovna doma máme . A dobrá lehká večeře, která přitom zasytí je hotová za pár minut :)
Jaká jsou naše oblíbená jídla, která si často vaříte? :)

35 komentářů:

  1. Nenenene!!!!....to zas bude vařící vvíkend!!..všechno,všechno! musím vyzkoušet! :D ten kuskus jsem taky dělala-že sis ho tak chválila!!!...a ta cuketa v tom-mňam!!!!...já tam jednou dala mozzarelu-to mi v tom moc nejela-nevím proč,ale mozzarella je pro mě prostě planá a bez chuti! :D...pak jsem tam přimíchala bylinkový tvaroh-to už bylo lepšejší!...a někdy teď zkusím tuňáka-á,ten uzený losos vypadá lahoooodně ♥-škoda,že nikde poblíž mě není :( :D ty špagety znějí mňamkovně! :D...tofu už jsem si taky oblíbila! :D...a našla levné! :D v Kauflandu! :D...a tu sojovku z MS bych měla zkusit!-zrovna 19. se chystám do Brna-a musím do Olympie-protože jen tam je MS-a tam je můj ráj! :D a polentové hranolky-no, já je dělala nedávno-a já nevím jak dlouho to mám péct!..mně z toho prostě zůstane kaše s takovým povlakem na povrchu-a prostě ne a ne z toho udělat hranolky-to musím před pečením nechat ještě ztuhnout,nebo jak? :D---mmm..na párek mám chuť-ach jo-musím zajít do Lidlu! :D sakra,sakra-musím upéct tu pizzu!..né já nemůžu chodit na tvůj blog! :D to pak mamka nemůže vařit obědy pro zbytek rodiny,protože kuchyň je pořád zabraná! :D...a to poslední?!....och-dokážu si představit tu chuť-dnešní večeře je jasná!..proč asi mamka koupila brokolici?!..promiň,za tak dlouhý komentář,ale jsem na těchto článkách?? :D závisláá! :D

    OdpovědětVymazat
  2. přežij víkend ve zdraví,ať ti to v práci rychle uteče:)
    já chtěla jet zítra na rozsvícení do Prahy,ale asi to nevyjde..
    horký mošt musel být fajn:)
    tvoje recepty miluju a ten název mluví za vše - zdravé miluju nejvíc,a ten poslední nemá chybu!
    já si často vařím kuřecí či sójové maso se zeleninou, k tomu pečivo,rýži,brambory,těstoviny.. taky si nepotrpím na zdlouhavé vaření,ikdyž mě to baví:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. mě se líbí jak je napsaná :)
      ale některé věci v ní jsou vskutku divné :D

      Vymazat
  3. moc pěkné recepty. Já si často dělám rizoto, dám do rýže jakoukoliv zeleninu, kterou doma najdu :)
    fajn, že sis to užila. my máme ve vsi v neděli taky jarmarky, hrozně se těším, ani ne na ty věcičky, ale na tu krásnou vánoční atmosféru :)

    OdpovědětVymazat
  4. Sice nemám ráda brokolici, ale ten uzený losos vypadá luxusně (hm, koukám, že ta věta nedává moc smysl :D)
    Hlavně ti píšu, protože tě obdivuju, jak jsi se dobrovolně vydala do jámy lvové... Pracuju v centru a šla jsem kolem kolem půl páte :D A to teda byl děs!!! Jo a prej jsou letos světýlka konečná, protože je radnice koupila... Takže za rok bude to samé. Ovšem krásnu těch letošních světýlek jsem taky ocenila, jsou fakt moc pěkný, žádný cirkus. taková decentní elegantní a vánoční výzdoba :o) O to lépe se za tmy bude chodit domů :)

    OdpovědětVymazat
  5. Myslím že tvoje obedové meníčka sú naprosto úžasné.Mám veľkú radosť z takýchto uvedomelých ľudí. Sama takto varím a bodaj by nás bolo viac a viac ;o) klobúk dole pred tebou

    OdpovědětVymazat
  6. Skvělý tipy!! :) párkrát ses sama sobě smála, že jsi jak důchodce, že hledáš všechno nejlevnější, sleduješ slevy a tak, ale já jsem ti za to moc vděčná! :) taky jsem jenom studentka a na slevy si prostě potrpim :D
    jsi momentálně jedna z mých nejoblíbenějších blogerek.. :))

    OdpovědětVymazat
  7. wow jsi fakt sikovna ve vymysleni rychlych receptu!! urcite neco zkusim, rada bych udelala kuskus, ale pritel ho nema rad, jinak posledni dobou taky delam celozrne testoviny!
    a muzes mkrnout ke mne na blog, taky jsem delala post o jidle- s avokadem a taky je vse strasne jednoduchy:)
    at ti vikend v praci utece rychle!
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  8. Ten uzený losos vypadá velice dobře! :) Já ho měla jen jednou, ale budu ho muset taky zkusit koupit "na volno" :) A nad zapečenou brokolicí vždy jen slintám! :)

    OdpovědětVymazat
  9. Já musim už toho uzenýho lososa taky zkusit ;) Akorát se mi zdá docela drahej, a většinou ho vždycky vrátim zpátky do regálu :(

    OdpovědětVymazat
  10. snědla bych všechno.. nečekaně :D já si často dělám rýžové nudle se směsí zeleniny podušené na pánvi (rajče, paprika, cuketa, lilek, žampiony) a navrch sýr :)

    OdpovědětVymazat
  11. Jé, příspěvek s typi na oběd taky už pánuji pěkně dlouho :D Tvoje vypadají perfektně :) Ty párky mě vážně překvapily, asi se po nich podívám, za tu cenu jsou super! A dám si je zase po ldouhé době :) Zrovna dneska jsem v Lidlu byla, ale koupila jsem akorát 2 ty mozzarelly - za 11,90Kč, no neber to! A to jsem tam šla jenom pro jogurt :D

    OdpovědětVymazat
  12. Výborná inspirace! mě velice zaujal ten uzený losos :-)
    http://fitnessalifestyle.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  13. Spojení Hladová-Protivná znám velmi dobře, můj přítel mě v takových chvílích nemá zrovna moc rád :D
    Já ráda vařím těstoviny s různými omajdami.. A 100% si někdy udělám tvůj poslední typ-vypadá to jako mňamka a určitě je to něco podobného jako květákový mozeček (květák+vajíčko) :)

    OdpovědětVymazat
  14. Ten losos vypadá moc dobře, prosím kde se dá v tom Brně sehnat?

    OdpovědětVymazat
  15. Jé, tak to vypadá fakt krásně! Díky za tipy, hned si dneska něco udělám :) A jinak, jak už se tady někdo zmiňuje nade mnou, odkud je ten losos?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. je z masny hned u zastávky Antonínská, ale teď už ho tam dlooooouho neměli:(

      Vymazat
    2. Tam chodím také:).Hezká inspirace!
      Lucka

      Vymazat
  16. Takove dobroty :)Hed si zajdudo Lidlu pro parecky :) Vezmu i mozzarelu a zeleninu, abych vykompenzovala langose, ktere dneka s pritelem.budeme mit :)

    OdpovědětVymazat
  17. Úžasné recepty!!! Kuskus a celozrnné těstoviny mám na jídelníčku pravidelně a ráda vyzkouším i tvé další tipy :) Tyhle jídelní články mě ohromně baví :)

    OdpovědětVymazat
  18. woow, paráda!! ta pizza mě hrozně láká! :D

    OdpovědětVymazat
  19. Mňam, nic víc k tomu napsat nejde ! :) Často vařím podobně, kdy člověk nemá moc času a přesto si chce pochutnat. Ty párky z lidlu jsou jak to jen říct, no masakr :D Překvapilo mě jejich složení, jendo ale musím zkusit udělat POLENTOVÉ HRANOLKY ! Skvělý článek :)

    OdpovědětVymazat
  20. Jé! To si mě potěšila! Já nikdy nevím, co si mám udělat k obědu, aby to bylo zdravé a hlavně rychlé a tohle vypadá skvěle!:)

    OdpovědětVymazat
  21. i párky můžou bejt kvalitní. stejně tak já koukám na % masa v šunce, většinou nejdu pod 70, to je moje minimální hranice. a i tak už při 70 se mi to nelíbí ..
    jina ty špagety se sójovkou a mozarellou jsou fajn :)

    OdpovědětVymazat
  22. Ahoj, právě jsem si založila nový blog a docela ráda bych si tě přidala do oblíbených :)

    OdpovědětVymazat
  23. Ahoj, mám dotaz, sice vůbec né k tématu, ale že mi odpovíš, prosím prosím :))
    V jednom článku si psala, že sis pořídila Tangle Teezer a že je úžasný. Načež jsem se rozhodla, že si ho budu přát k vánocům. Ale mám takové dilema.
    Nevím, jestli mám zvolit ten "bez uzávěru" (ten máš ty- růžový) nebo ten kompaktní . Přijde mi odlišný.. Moc se mi líbí ten co máš ty, ale mám strach, že když ho budu pořád tahat v kabelce (nejsem k ní zrovna moc ohleduplná) že se mi TT zničí :(
    Děkuji za odpověď Míša

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Míšo, určitě bych volila ten s uzávěrem, já ho nemám, a tím jak ho tahám každý den v kabelce, tak se mi některé ty štětinky dost ohly...takže bych určitě příště volila ten s víčkem :) Funkce bude úplně stejná, stejné štětinky, rozdíl je akorát ve tvaru :)

      Vymazat
  24. Máš tady naprosto skvělé recepty/tipy co jsem tak koukala. Miluju kuskus, brokolici, mozarellu takže z toho určitě něco vyzkouším! ;)
    http://angellovely-things.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  25. hmm, to vypadá úžasně))

    http://howimetfashion.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  26. Mńam, ty kostky uzeného lososa vypadají luxusně! Hned bych si dala :)

    OdpovědětVymazat
  27. úžasné tipy, jak jinak..a k těm párkům, ty mě opravdu zarazily a asi tedy nebudou nejhorší, pokud si zjistím kolik obsahují masa:) dobrý tip!

    OdpovědětVymazat
  28. Máš skvělej blog a začlo mi z toho všeho dobrýho jídla kručet v břiše akorát :D
    Ty jsi z Brna?

    OdpovědětVymazat