středa 7. listopadu 2012

Dýňová polévka podruhé, a trochu jinak....

Dneska to bude opět jeden jednoduchý recept, a to na mou nejoblíbenější dýňovou polévku. Ten už tady sice jednou byl, ale tentokrát jsem polévku vyzkoušela trošku jinak, s kokosovým mlékem (s kokosovým mlékem jsem se  inspirovala tady, ale jinak vařím polévku trošku jiným způsobem - pro lenochy :D ) Ale kdy jindy si vychutnávat hustou a teplou polévku plnou vitamínů, než právě na podzim, kdy je sezóna dýní? A navíc má polévka krásnou oranžovou barvu, která dokáže zlepšit náladu i v šedivé podzimní dny, jako je ten dnešní :)



A proč jíst dýňovou polévku? Kromě toho, že je moc dobrá má jen minimum kalorií ( 100g dýně hokkaido má cca 40 kalorií ), a přesto zasytí. K obědu si ji dávám s celozrnným pečivem a k večeři jen tak, samotnou do veeelké misky. Můžete ji mít v hrnci v ledničce několik dní, a pokaždé když dojdete unavení a hladoví večer domů, stačí si ji ohřát a hned máte teplou, rychlou a zdravou večeři :) 

Na hrnec polévky budtete potřebovat :
1 dýni hokkaido
kostku bujonu
litr vody
bobkový list a špetka muškátového oříšku
sůl a pepř
150ml kokosového mléka ( jinak používám 100ml 12% smetany )
cibuli a stroužek česneku

Dýni rozkrojíme na půl, vydlabeme měkký vnitřek se semínky, to se do polévky nedává, a pokrájíme na kostičky. Dýni není potřeba loupat, změkne i tak. V hrnci si na trošce másla opečeme půl najemno nakrájené cibule a stroužek česneku, a potom přidáme dýni a zalijeme litrem horké vody. Přidáme bujón, bobkový list, muškátový oříšek, sůl a pepř a vaříme tak dlouho, než dýně změkne - trvá to kolem 20 minut. Potom už jen stačí vytáhnout bobkový list a tyčovým mixérem rozmixovat polévku dohladka a na závěr přidat kokosové mléko nebo smetanu. 
Někdo dělá polévku úplně bez smetany, je dobrá i tak, ale ta smetana ji zjemní. A půl kelímku nebo kelímek12% smetany na celý hrnec z toho opravdu žádnou kalorickou bombu neudělá :D
A když vyměníte smetanu za kokosové mléko, polévka získá zase trochu jinou, zvláštní chuť, ale nemusíte se bát, nijak výrazné to není. Včera jsem dala ochutnat i taťkovi, který má tuhle polévku moc rád, a nepoznal, že jsem udělala něco jinak. Až potom co to snědl jsem mu prozradila, že v tom bylo kokosové mléko :D
Toto kokosové mléko jsem koupila v Bille, je to malá 150ml plechovka a stála kolem 17 korun. A dýni hokkaido mám z Alberta, teď je tam mají ve slevě za 22 na kus, jinak je kupuju v Bille, kde stojí kolem 40 korun, ale tam už jsem je teď dlouho neviděla...dýňová sezóna se chýlí ke konci, tak si pospěšte :))
A jestli jste ještě nikdy takovou polévku nevařili, není čeho se bát, nedá se na tom totiž nic pokazit - nejtěžší částí je krájení dýně, které by zvládla i cvičená jednoruká slepá opice :D 

33 komentářů:

  1. dýňovou polévku jsem nedávno dělala a byla opravdu skvělá, mňam:)
    s kokosovým mlékem jsem ji ještě neměla, zajímalo by mě jak to chutná :)

    OdpovědětVymazat
  2. Nikdy jsem dýňovou polévku neměla, nemám ani šajnu jak chutná :)

    OdpovědětVymazat
  3. bezva že jsi zkusila :-) mě teda tadle chutnala mnohem víc než moje první se šalvějí, bez jakékoliv smetany. Jinak jsem ti chtěla poděkovat za tip na kokosové mléko, vím že jsem tohle hodně dávno kupovala v kauflandu a naposledy jsem zmateně pobíhala a pak mi paní řekla, že už ho nemívají, tak mrknu do billy. To malé kolikrát stačí do receptu.

    OdpovědětVymazat
  4. Hmm, jak dlouho ještě bude ta dýňová sezona? že bych tu polívku taky vyzkoušela, protože vypadá fakt dobře

    OdpovědětVymazat
  5. Jéé ta vypadá lákavě vůbec si, ale nedokážu představit její chuť budu jí muset taky vyzkoušet. Claudia
    http://lifebyclaudiaa.blogspot.cz/

    OdpovědětVymazat
  6. wow, kokosove mleko je skvely tip! Zkusim urcite!

    OdpovědětVymazat
  7. Chtěla bych jí taky zkusit, ale musim si počkat až mi Ježíšek přinese tyčový mixér :D

    OdpovědětVymazat
  8. Dýňovou polévku jsem nikdy neměla, ale vždycky jsem jí chtěla zkusit!:) Díky za recept:)

    OdpovědětVymazat
  9. Dýňovou polévku jsem (stydím seO:-)) ještě nikdy neochutnala a tenhle recept vypadá fakt výborně:)

    OdpovědětVymazat
  10. Barvička je úžasná a kombinace s kokosovým mlékem zní hodně lákavě! :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Když já nevim, hrozně ráda bych ji zkusila, ale vůbec si nedokážu představit tu chuť.. No ale snad se k tomu odhodlám:)

    OdpovědětVymazat
  12. ach mnam! zboznuju dýnovou polívku, akorát u nás doma jí nikdo nejí...

    OdpovědětVymazat
  13. V Kauflandu mají za 17,90Kč :D Ještě mám v zásobě trošku sladkého dýňového pyré, ale chystám se ještě nějakou dýni koupit, abych mohla udělt zase i tu polívku! A popřípadě ještě něco dalšího :) S kokosovým mlékem musí chutnat bezvadně! Já ho mám ráda, ale moc často ho nekupuji, i kvůli ceně. Pro zpestření občas je ale parádní :)

    OdpovědětVymazat
  14. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  15. jee urcite to chci zkusit!:)
    vypada dobre a kokosove mleko mam rada
    http://sienastyle.blogspot.it/

    OdpovědětVymazat
  16. já kokos nemůžu ani cítit :D ale samotnou polívku bych ochutnala ráda :))

    OdpovědětVymazat
  17. Nemám ráda krémové polévky, tak jsem se k dýňové odhodlávala pěkně dlouho, ale stálo to za to :) Dělala jsem ji bez smetany, s červenou čočkou a pak do rozmixované přidala rýži, aby to bylo plnohodnotné jídlo.

    OdpovědětVymazat
  18. na jídla tohohle typu si moc nepotrpím, ale vypadá to tak krásně "barevně" že bych i ochutnala :))

    OdpovědětVymazat
  19. Jůů, dala bych si! Díky za recept, možná zkusím!

    WorldByBella

    OdpovědětVymazat
  20. Mé srdce po ní touží a stále hledá tu správnou dýni :D Myslíš, že to může být kterákoli dýně, nebo jen ta Hokkaido :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Může být i klasická, taková ta velká, co hodně lidí pěstuje na zahradě, z takové jsem ji taky dělala a byla dobrá :)

      Vymazat
  21. vypadá to skvěle, jsem nová followerka :)

    OdpovědětVymazat
  22. Před pár dny jsem tento skvělý nápad s kokosovým mlékem objevila právě na Delicious blogu a řekla si, že to musím vyzkoušet. Dneska jsem tak taky učinila a byla to dokonalost sama! Mimochodem mojí vůbec první dýňovou polévku jsem vařila právě podle tvého prvního receptu. :)

    OdpovědětVymazat
  23. Hmmmm, no dýňovou polívku fakt miluju (se zázvorem a chilli). S kokosovým mlékem jsem ještě nezkoušela, ale příteli by určitě chutnala :)

    OdpovědětVymazat
  24. Vypadá hodně dobře, někdy bych ji chtěla vyzkoušet:))

    OdpovědětVymazat
  25. Ta barva je naprosto skvělá. :) YUMMY!!! Moc ráda bych ji vyzkoušela. Jsem moc zvědavá, ani jsem ji nikdy neochutnala.

    OdpovědětVymazat
  26. Jedna malá a milá řetězovka :).
    Tak jen kdybys chtěla pokračovat, zmínila jsem Tě na svém blogu:
    http://one-day-slimmer.blogspot.cz/2012/11/moje-jedenactka.html

    OdpovědětVymazat
  27. vyzerá to chutne!
    PS: som tvoj nový follower

    http://sandra-wardrobe.blogspot.sk/

    OdpovědětVymazat
  28. Hehe :D právě jsi k TAGu Adele napsala že VÁŽÍŠ 176 :D jsi přepracovaná :D-odpočiň si :D..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. haha, no co ty víš...třeba jsem se trošku vykrmila:D:D

      Vymazat
  29. Dýňovou polévku jsem už konečně ochutnala a je vážně skvělá! :)

    OdpovědětVymazat